Sida 1 av 1
Förgasare och insug istället för insprutning
Postat: tis jul 10, 2012 20:09
av Peo onasson
Jag har funderat " lite " på att ta bort insprutningen och montera Insug, förgasare och Headers.
Någon som har erfarenhet av det ?
Hur blir det med datorn i bilden ?
Måste jag programera om den för det ?
MVH Peo
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Postat: ons jul 11, 2012 10:01
av chevette
Årsmodel???
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Postat: ons jul 11, 2012 14:44
av Peo onasson
Jag har en 87a.
( Jag har tagit bort cat )
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Postat: ons jul 11, 2012 18:54
av Scania
Gör som jag gjorde kör på holley stealth ram insug och bättre toppar och kam så kan man varva rejält och behålla insprutningen
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 35&t=12692
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Postat: ons jul 11, 2012 23:40
av Peo onasson
Då går din jävligt bra förstår jag.
Är det någon skilnad på mina toppar och LT1ans toppar ?
Vil bara så " lite " mera snull i bilen .
( Jag klarar nog inte av att göra så stora ingrepp som du har ) .....ler
www.photosidan.se
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Postat: tor jul 12, 2012 11:29
av Jake
LT1 toppar passar inte på din motor.
Stealthrammet passar inte under orginalhuven, antingen får huven höjjas eller insuget moddas.
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Postat: tor jul 12, 2012 20:41
av hankar
Jag hade en -84 som jag satt på förgasare hedders och en vacum styrd fördelare. jag hittade ingen luftrenare som fick plats under huven så jag gjorde en egen. för att motorn skulle gå behövde jag bara en kabel till fördelaren med andra ord hade jag ingen användning av data boxen för att motorn skulle gå bra.jag tog bara bort alla kablar och jivare som jag inte behövde, det gick inte bra att köra med orginal fördelaren datan får inte tillräcklig info för att ställa om tändningen vid olika varv.
Hans
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Postat: mån jul 16, 2012 22:45
av Jay-c
hur mycket mer fart är du ute efter? vet man målet är det mycket enklare att hitta bästa vägen dit

Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Postat: ons jul 18, 2012 18:31
av Peo onasson
Jag vet inte, men jag vill ha lite mer.
Jag har kollat efter en annan utväxling för lite mer axelaration i bilen
Har funderat på lustgas med eller en annan kamaxel.
Jag är ju ingen motorexpert men jag skulle vilja ha ca 50 Hk till ....ler
Det enda jag har bytt är luftfilter ( KN ) och Throttle Body Air Foil så har jag plockat bort cat och kör med Magnaflows.
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Postat: fre jul 20, 2012 12:31
av gta324
50hk utan andra krav?
släng på ett minraminsug och mappa om bilen så har du +50hk vid 6000rpm jmfr med nu.
tappar en del på lågvarv men beror ju lite på om det är manuell eller automat bil hur köregenskaperna blir.......
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Postat: fre jul 20, 2012 20:40
av Jay-c
http://temp.corvetteforum.net/c4/vader8 ... ategy.html
long tube headers är nummer ett att byta, orginalrören är löjligt dåliga! racekatt skadar inte heller. sen efter det tror jag på en kamaxel och en titt i insuget.. och feta på med lite mer bränsle så har man orken. visst byta insug kan man göra men det kostar en slant..
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Postat: fre jul 20, 2012 23:52
av Scania
lustgas är galet roligt, kör det på bilen nu
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Postat: lör jul 21, 2012 7:31
av gta324
Jay-c skrev:http://temp.corvetteforum.net/c4/vader8 ... ategy.html
long tube headers är nummer ett att byta, orginalrören är löjligt dåliga! racekatt skadar inte heller. sen efter det tror jag på en kamaxel och en titt i insuget.. och feta på med lite mer bränsle så har man orken. visst byta insug kan man göra men det kostar en slant..
det gör nog headers /racekatt och kamaxelbyte oxå
tpi orginal insug suger om man vill ha effekt..........isf får man trycka igenom luften
vad får det kosta?