Sida 1 av 1
Tomgång med stora spridare
Postat: ons aug 08, 2012 20:03
av Sven Labil
Vet någon hur stora spridare man kan ha på en 350 TPI innan pulserna vid tomgång blir för korta och det krävs en ny motorstyrning med sekventiell insprutning?
Förr var väl lågohmiga spridare snabbare (ett drivsteg för sådana vore en enklare uppgradering) men såvitt jag sett under idogt surfande verkar det inte nödvändigtvis vara så längre...
Re: Tomgång med stora spridare
Postat: ons aug 08, 2012 21:05
av gta324
kör själv p/h och ligger på 0.8mSec på tomgång............
TPI på tomgång har jag ju mappat en del och vad jag kommer ihåg låg någon på 1.2mSec utan problem, får bläddra i några loggfiler om du vill veta exakt.
org ligger de väl på 2.2 mSec eller något så en bit över 30 borde gå att få till med mappning.
lite beronde på avgaskrav kan den ju ev gå lite fett på tomång oxå
Hur stora behöver du?
Re: Tomgång med stora spridare
Postat: ons aug 08, 2012 22:07
av Sven Labil
Med de måttliga förändringar jag planerar (bla. större kompressorer på turboaggregaten) så hoppas jag på 450 - 500 hk, vilket verkar betyda 42 - 48lb/hr.
Om 1.2 ms gick bra så borde alltså 42lb spridare kunna funka... Kanske bra att börja med tillsammans med en justerbar bränsletrycksregulator?
Vad kör du med för motorstyrning? (Jag har köpt en begagnad Civinco BC500 piggyback, men inte fått den att funka under torrsim med signalgenerator och oscilloskop)
Re: Tomgång med stora spridare
Postat: tor aug 09, 2012 6:31
av gta324
kör med GM org. ECM fast med modifierad mjukvara
Justerbar br.trycksreg är aldrig fel att ha.