Hösten närmar sig och min Corvette kommer att stå i kallgarage i vinter så jag funderar på att köpa en "pyjamas" men frågan är vilken skall man välja, finns ju fler olika på CorvetteCentral att välja bland.
Någon som har något tips?
Corvette pyjamas
Re: Corvette pyjamas
Jag hadde inte köpt det....risk för kondens i bilen....lägg in en torrboll i bilen och en i garaget
Jag funderar ungefär som S-E. Man får välja mellan att det blir kondens eller att bilen är full med damm och skräp som kan repa lacken om man inte är försiktig. Jag valde att inte köra med täcke även om det finns perforerade sådana. Torrboll är ett mycket bra tips. När det är växlingar runt nollan så får jag typ en halvliter i den som står i bilen (har ingen i garaget).
Jag ska inte säga bu eller bä om täcken, men så har jag gjort.
Jag ska inte säga bu eller bä om täcken, men så har jag gjort.
Mvh
Thomas
Thomas
Finns ju täcken som sägs kunna andas, men det kanske mest är reklam?
Ingen som har några erfarenheter av biltäcken?
Garaget är oisolerat så en torrboll i garaget blir ungefär som att ställa ut en torrboll på gården antar jag, jag har dock alltid kört med torrboll invändigt i den förra bilen en C5:a men det blev aldrig något vatten i hinken förens jag tog ut den?
Ingen som har några erfarenheter av biltäcken?
Garaget är oisolerat så en torrboll i garaget blir ungefär som att ställa ut en torrboll på gården antar jag, jag har dock alltid kört med torrboll invändigt i den förra bilen en C5:a men det blev aldrig något vatten i hinken förens jag tog ut den?
- Bertilsson
- Rookie
Bertilsson->
Låter som en bra idé, Jag kommer nog att prova det tipset.
Låter som en bra idé, Jag kommer nog att prova det tipset.
Jag har också lakan, 5 st ihopsydda.
Tycker det fungerar kanonbra, det rör sig inte och liksom sluter om bilen-
Tycker det fungerar kanonbra, det rör sig inte och liksom sluter om bilen-

Med vänliga hälsningar,
*** Fidde ***
*** Fidde ***