Sida 1 av 1
Bränslepumpen
Postat: ons sep 15, 2004 17:18
av susanna113
Hej igen, i min -78 sitter en bränslepump utan retur på, slangen till returen är pluggad, bör jag byta ut till en med retur, vad är skillnaden egentligen?
Postat: ons sep 15, 2004 18:37
av Peter
Byt till en sk Streetpump. Dom levererar ca 6-7 Psi utan regulator och behöver ingen retur.
Jag åker med en Holley Street som ger 110Gph vid ca 7 Psi.
Postat: ons sep 15, 2004 21:33
av eriksson
Peter skrev:Byt till en sk Streetpump. Dom levererar ca 6-7 Psi utan regulator och behöver ingen retur.
Jag åker med en Holley Street som ger 110Gph vid ca 7 Psi.
En fråga bara.
Holley street, är det holley Röd eller Blå? eller är det just en modell som heter street? jag har en blå sittandes i kärran, kommer byta den till en röd nu i vinter, dock så brände den säkringen om den fick stå några minuter på tomgång, fastän man ska köra den utan retur. Dåligt ex, eller dålig pump? =)
Postat: ons sep 15, 2004 22:32
av Peter
Elpump e för racebilar

Jag åker mekanpump..
bränsle
Postat: ons sep 15, 2004 22:40
av susanna113
Vad gör returen för skillnad eller icke skillnad?
Postat: tor sep 16, 2004 19:35
av eriksson
Peter skrev:Elpump e för racebilar

Jag åker mekanpump..
Där ser man

Postat: tor sep 16, 2004 20:07
av Abbe
jag har heller ingen retur från pumpen men på slangen till förgasaren har jag en burk med filter OCH en returanslutning som går ner till orignal returrör, vet ej om burken är orignal men troligtvis inte.
Egentligen skulle man ha mätt upp trycket oxå (även under belastning) så att man vet, ska väl inte vara alltför högt