Sida 1 av 1
Fundering angående antisladdsystemet.
Postat: tor jan 24, 2013 19:01
av Ubbe
TEX När man kör konbana så svänger det en hel del
(Antisladd systemet ) Det vill man inte ha aktivt då eller?
Så här står det i manualen.
I tävlingskörningsläge har föraren full kontroll över bakhjulen medan det aktiva hanteringssystemet hjälper vid styrningen av fordonet genom
selektiv bromsning.
För att aktivera hanteringssystemet på mittkonsolen och hålla den nedtryckt i mer än fem sekunder.
I det här läge har jag kört på och det kanske inte är så smart när man kör konbana.
Det blir ju att bromsarna blir extra varma + att systemet ska in och justera eller hur?
Är det inte bättre att koppla ur allt
Det är bättre att köra i det läge när man kör på bana
ps Fick sladd idag och då kom funderingar upp
mvh Ubbe
Re: Fundering angående antisladdsystemet.
Postat: tor jan 24, 2013 19:37
av 745
Om du jmf tiderna kommer du förmodligen att upptäcka att det inte gör någon större skillnad om du har det i eller ur kopplat. Undantag om du kör bättre än systemet alternativt bytt däckdimension så att systemet har blivit för känsligt.
Re: Fundering angående antisladdsystemet.
Postat: tor jan 24, 2013 21:25
av Ubbe
745 skrev:Om du jmf tiderna kommer du förmodligen att upptäcka att det inte gör någon större skillnad om du har det i eller ur kopplat. Undantag om du kör bättre än systemet alternativt bytt däckdimension så att systemet har blivit för känsligt.
Hej! Det var inte att det skulle gå snabbare utan jag tänkte just att bromsarna inte skulle bli för varma pga att systemet kopplas in bara för att jag svänger kraftigt.
Det är ju stor skillnad att köra konbana än att köra text på Mantorp där det inte är så många kurvor.
Däckdimensionen är ju intressant

Jag kör med 18tum fram och 19 bak och då kanske systemet blir känsligt.
Jag ska testa att köra utan

Re: Fundering angående antisladdsystemet.
Postat: tor jan 24, 2013 22:34
av Bengt
Jag har en -2000 med strax under 500hk körde t.ex. hela mantorp-lördagen på fuktigt o kvalade även på fuktigt 1sek bakom bästa i klass under 500. Hade inte en störning i körningen. I torrt skiter det sig vid andra konan i superstage. Så i blött rör jag inget o i torrt stänger jag av skiten

Re: Fundering angående antisladdsystemet.
Postat: tor jan 24, 2013 23:43
av Ubbe
Hej Bengt! Man lär sig alltid något här på forumet
Det tar ett tag att lära sig, hur man ska köra sin vette
Mvh Ubbe
ps Jag ska ge dig en match i superstage

Re: Fundering angående antisladdsystemet.
Postat: tor jan 24, 2013 23:55
av Ubbe
Är det här ett tidigt April skämt?
eller fungerar plåten
Förstyvningsplatta – Tunnel Reinforcement Plate Precis som på C5R/C6R-bilarna
kan även du förstärka chassit genom att byta ut den tunna original ”TunnelPlattan” mot en
motsvarande gjord i tjockare ¼” eller 3/8” flygaluminium. Kunder säger ”Bilen går som på räls efter
bytet!”
Vi rekommenderar: EliteEngineering Tunnel Reinforcement Plates som också har en isolationsskiva
påmonterad. Den ger både ett styvare chassi och lägre temperatur i konsolen. Pris cirka 4.100:-
Re: Fundering angående antisladdsystemet.
Postat: tor jan 24, 2013 23:58
av Bengt
Ser fram emot lite fight !!
Klart plåten funkar, jag har den tjockaste. Byt sen ut alla bussningar mot poly-dito så kanske du har en chans i konbanan

Re: Fundering angående antisladdsystemet.
Postat: fre jan 25, 2013 0:06
av Ubbe
Man vill ju göra massor med bilen

men det bli så dyrt att fixa allt i år
Du har ju gjort massor jag ligger några år efter
Men du få en Match
Ps Är det fler som har testat plåten
Är den värt pengarna

Re: Fundering angående antisladdsystemet.
Postat: fre jan 25, 2013 0:13
av Bengt
Det bästa du kan göra med bilen är att sälja den o köpa en C6Z06. Så mkt bättre bil...
Tur att man inte tänker så !

Re: Fundering angående antisladdsystemet.
Postat: fre jan 25, 2013 1:30
av Mange_C5
Ubbe skrev:Man vill ju göra massor med bilen

men det bli så dyrt att fixa allt i år
Du har ju gjort massor jag ligger några år efter
Men du få en Match
Ps Är det fler som har testat plåten
Är den värt pengarna

Plåten gör märkbar skillnad. (till det bättre

)
Re: Fundering angående antisladdsystemet.
Postat: fre jan 25, 2013 23:42
av Gearbox
Bengt skrev:Det bästa du kan göra med bilen är att sälja den o köpa en C6Z06. Så mkt bättre bil...
Tur att man inte tänker så !


Jag tänker så varje natt innan jag går och lägger mig, fattas bara ett par 100 tusen så är man där
Men va fan, jag gillar C5:an fortfarande, man kan ha mkt kul med den oxå

Re: Fundering angående antisladdsystemet.
Postat: lör jan 26, 2013 13:24
av 745
Bengt skrev:Det bästa du kan göra med bilen är att sälja den o köpa en C6Z06. Så mkt bättre bil...
Tur att man inte tänker så !

Klart man tänker så
Fördelarna är förutom det rent ekonomiska (vilket andrahansvärde har en hottad C5a jmf med en original C6Z06

) att man kan köra CCS Racing cup med en original C6Z06 med några smärre modifieringar.
Ubbe:
Som du ser råder det lite delade meningar om antisladd systemet, som ett annat ex. körde Affe superstage med min bil (original C4a automa, lungt & mjukt, antisladden hadde knappast slagit till om den hadde funnits på bilen) på en bättre bättre tid än långsammaste C6Z06.
Bengt:
Har du samma skillnad i hjulomkrets mellan fram & Bak som original
En annan som jag pratade med hadde fått kast på sin original C6Z06 i ca 200 varpå antisladden räddade både honom och bilen innan han knappt hadde reagerat.
Men det är bara att prova dig fram, så får du se vad passar dig bäst.