Mitt första inlägg på det här forumet..
Har haft kompressor i bilen i två år snart procharger 600B med intercooler.. Min effekt ökning blev ca 55% med 8 PSI ladd.. Jag har en 85'a man vilken passar utmärkt för överladdning redan från fabrik.. Den har ju smidda kolvar bra LCA på cammen 8.5 i komp osv.. Det enda problemet jag har haft är att bränslepumpen är lite för kraftig..
Köpte ett kit beggat, var egentligen avsett för LT1 men det gick bra att få in med lite vilja.. Räkna med att det tar mer än helg om man inte stressmekar.. Det är inte svårt men det är en del pyssel, men det är ju bara roligt

..
På en helt org 350 bli inte förvånad om vridet hamnar på 700-800 nm.. Ett sånt vrid ätar dana 36'an och automater till frukost.. Jag har dock inte haft några problem med varken låda eller bakaxel.. Däremot slirade kopplingen konstant innan jag bytte

..
Värmen har jag inte haft några problem med än.. både olja och vatten håller sig stablia.. dessutom så sitter det en oljekylare org på L98.. Vidare så går motorn väldigt sällan med överladdning..
90'an har vanliga gjutna kolvar och egentligen lite för högt komp.. Har även hört ringarna vara en mycket svag länk..
Den svenska Lysholm kopressorn har dom bästa egenskaperna av både centrifugal och roots
http://www.lysholm.se/
http://www.whipplesuperchargers.com/ (försäljningsorganisationen)