Ubbe skrev:När du skriver standard menar du denna dimension 245*45*17 fram och 275*40*18 bak orginal stämmer det ?
ja, det låter som standard.. kommer faktiskt inte ihåg.. isf betyder det att du bör ligga så nära som möjligt till 3,7% i skillnad till rullomkrets.
Normalt sett kan man dif'a ca 2% upp/ned från normal rullomkrets men Corvetter är känsligare för det än andra märken.
Speciellt om du går ned i differans, då tröskelvärdet för anti-spin/sladd blir lägre.
Har hört att man kan ändra detta, ex med en Diablo Predator, men tycker att det är onödigt. GM har ju lagt 1000-tals timmar i utveckling på detta så det lär ju inte bli bättre av lite fibbel, hehe
För att hitta optimal däcksbredd per fälg är detta enklaste formeln: fälgens bredd i tum * 25,4 + 25,4 (avrundat till närmsta xx5-bredd)
således är det optimalaste däcket för exempelvis en 8,5" fälg = 245 (8,5x25,4+25,4=241,3)