Gurra-K skrev:Har bytt lamell på bilen nu de vart en sinterlamell när jag monterade dit allt och skulle vrida om nykeln så ville motorn knappt gå igång, och när jag hade den igång och släppte kopplingen så dog den på en gång trotts att jag hade friläge i , nån ide va som kan ha blitt konstigt, är lamellen för stor för orginal tryckplattan de är ju fjäder system på den så de går ju ut en extra liten platta mot tryckplattan?
Alla svar uppskattas

Om växellådan är i friläge så borde det inte göra någon skillnad hur kopplingen funkar/inte funkar.
Tycker med tanke på din förra tråd där det lät som att lådan fick ta en del styk under "inkörningen" av kopplingen att du eventuellt har ett växellådsproblem. Tycker på beskrivningen att det låter som att lådan är tung att dra runt/nypt och att du inte luftat den nya kopplingen ordentligt. Det skulle göra att den blir trögstartad då växellådan bromsar motorn även vid nedtryckt koppling för att sedan bromsa upp den helt när du släpper kopplingen.
Har du bytt oljan i lådan? Jag skulle nog innan jag alls startar bilen igen tappa ut oljan ur lådan och leta efter metallbitar/spån. Provade du att snurra på ingående axel på lådan när du bytte kopplingen? Om du lägger i friläge, går bilen att rulla?
Mvh Axel