Uppväxlings spärren 6vxl man
-
- Nykomling
- Inlägg: 12
- Blev medlem: tor aug 30, 2012 21:20
- Ort: Åhus
- Kontakt:
Uppväxlings spärren 6vxl man
Hur kopplar man bäst & enklast bort uppväxlings spärren till 2:an & 3:an på den sexväxlade lådan , utan att förstöra något , så det går att återställa till original igen ?
Bengt Salmose Svart C4 6vxl Z51 -89 35000miles
Re: Uppväxlings spärren 6vxl man
Det finns ett kablage med en skarv på ena sidan av lådan, bara att dra isär den så är spärren borta. Lampan "One to Four" (eller vad det står...) kommer dock att fortsätta lysa som innan.
Systemet heter CAGS, sök på nätet så hittar du säkert allt du vill veta
Systemet heter CAGS, sök på nätet så hittar du säkert allt du vill veta

1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
Re: Uppväxlings spärren 6vxl man
Hej!
Jag köpte ett motstånd från Vetteparts som bara klickades in på anslutningen vid växellådan.
Fungerar som väntat, kan växla som jag vill vid vilket varvtal som helst.
Rekommenderar produkten. Installationstid 45 sekunder
Jag köpte ett motstånd från Vetteparts som bara klickades in på anslutningen vid växellådan.
Fungerar som väntat, kan växla som jag vill vid vilket varvtal som helst.
Rekommenderar produkten. Installationstid 45 sekunder

Corvette -92, LT1, 6-växlad manuell låda, targatak och röd.
-
- Nykomling
- Inlägg: 12
- Blev medlem: tor aug 30, 2012 21:20
- Ort: Åhus
- Kontakt:
Re: Uppväxlings spärren 6vxl man
En sådan får man ju köpa. Så slipper man ju få skit in i kontakterna även om man troligen aldrig kommer att koppla ihop dem igen.
Bengt Salmose Svart C4 6vxl Z51 -89 35000miles