Hej,
Jag har ju som sagt samma bil som du med 427:a och har under sommaren samlat på mig lite erfarenheter av kombinationen 427/Tremec TKO 600. Min bakaxelutväxling är 3.70:1
Vad gäller 1-4:an så upplever jag lådan som tätstegad men på inga vis för tät, i allafall inte för normal gatkörning. Den låga 1:an har jag inte upplevt som "för låg" utan rätt trevlig vid tex cruising som ju kräver en del krypkörning...
Jag stämde av min nykalibrerade hastighetsmätare (Heikefelt) med GPS under sommaren och den diffar endast ca 1-2km/h genom större delen av registret vilket är fantastiskt bra resultat och därigenom kan jag känna mig säker på varvtal/hastighet. Då 4:an är 1.1 så är det mer intressant att titta på vilka varvtal som fås på 5:an med 0.64:1.
Vid 80km/h varvar det 1500rpm och vid 120kmh varvar det 2300rpm. Det stämmer väldigt bra mot en teoretisk beräkning med korrekta indata.
Jag upplever inga som helst problem att dra iväg på 5:an från 70-80km/h och uppåt. Det bara suger iväg utan tvekan med en jämn acceleration. Nu har ju det här mer att göra med karaktären på motorn än lådan men du åker ju också 427, vet dock ej specen på din motor.
Jag tycker dock att det inte känns riktigt bra att ligga på 80km/h med motorn varvandes 1500rpm. Det verkar som att den borde upp i varv lite till. Petar jag ned till 4:an känns det som det varvar för mycket.
Med denna erfarenhet skulle jag nog i dagsläget valt road racing varianten av lådan med 0.82:1 på 5:an
Alternativt skulle jag tro att 3.90:1 i bakaxeln skulle kunna funka bättre med min låda men 1-4 blir då kanske väldigt högvarvigt i förhållande till farten.
Att varva 2300 vid 120km/h känns perfekt men hur ofta åker man 120 här uppe i skogarna?
Med din 3.36:1 i bakaxeln skulle jag definitivt valt road racing varianten av TKO 600
Jag köpte min låda från Keisler Engineering och det har funkat bra med några undantag.
Det var bearbetningsspånor i lådan... Jag bytte första oljan direkt efter 3km körning och då kom det ut ca 10 små (5mm) aluminium chip från fräsningen
Bytte sen olja igen efter några mil till och då var det inga spånor men en del metallglitter. 3:e bytet skedde vid ca 30 mil och då var det i princip ren olja som kom ut.
Det andra problemet som jag fick var att yoken började läka olja. Problemet var att locket som sitter ipressat inte satt ipressat

Åtgärdades med att limma dit det med Loctite 638 samt täta utvändigt med Tec 7. Snortätt nu.
Då du ju redan har en TKO i din andra corvette vet du ju hur de känns. Jag upplever min låda som mycket tight i växlingslägena (alltså tydliga, exakta lägen med korta slag och en bra känsla). De är från början mycket trögväxlade och lite klumpiga men nu vid ca 80 mil på min låda börjar den att "gå till" sig

Har inte haft några problem med att växla upp från 2:an till 3:an vilket det har klagats en del på. Däremot var den från början trög att växla från 5:an till 3:an. Detta är numera borta.
Säkert några till här som åker TKO och det vore ju trevligt att få lite mer erfarenhet uttryckt i klartext här.
Mvh: Daniel