Det skulle vara kul att veta vad ni har för varvtider på Banorna?
Man måste ha en liten morot

Moderator: ornet
Finns en tråd https://forum.clubcorvette.se/viewto ... =22&t=9539 menUbbe skrev:CCS Racing Cup
Det skulle vara kul att veta vad ni har för varvtider på Banorna?
Man måste ha en liten morot
Jepp, är själv i trailbreakinglärandet och det finns en hel del att hämta där.Hejdarn skrev:Så är det om man har tillräckligt mycket vana av bilen och banan men det är också ett jättebra sätt att bli stressad, missa apex, tappa för mycket fart och förlora utgångsfart. De flesta rookies tjänar mest på tidig bromspunkt.
Men har man alla de sakerna på plats först så är det trailbraking till apex som gäller med 0 sekunders overlap för bästa varvtid.
Ja varför inteBengt skrev:Tycker att vi skulle dra igång Time Attack på KM. ETT VARV gäller. Alla bromsar håller osv...
Inga bilar i vägen. TIME ATTACK ersätter kvalet , tiden ger startposition i racen...
Hej Micke dina tider är braMikeL skrev:Mantorp: 1.30,6 - ska också försöka komma under 1.30 nästa år![]()
Anderstorp: 1.55,3 - första gången på Anderstorp i somras![]()
Gotland Ring: 1.37,4 - det sägs att man bör kunna köra lika fort på Gotland ring som på Mantorp. En del att göra där![]()
Nürburgring: 8.22,2 - BTG, dvs Bridge to Gantry vid turistkörning utan långa rakan. Ringen is the shit!![]()
Måste åka till Anders och trimma i vinter om jag ska slå Bengt nästa år
Micke L
Mange_C5 skrev:Jepp, är själv i trailbreakinglärandet och det finns en hel del att hämta där.Hejdarn skrev:Så är det om man har tillräckligt mycket vana av bilen och banan men det är också ett jättebra sätt att bli stressad, missa apex, tappa för mycket fart och förlora utgångsfart. De flesta rookies tjänar mest på tidig bromspunkt.
Men har man alla de sakerna på plats först så är det trailbraking till apex som gäller med 0 sekunders overlap för bästa varvtid.
Vad jag menar är att det finns en del kvar att tjäna före att det behöver kosta pengar i trim osv.
App, app, app Ubbe. Vad har vi sagt om att bilen alltid skall vara på gas eller broms?Ubbe skrev:Jag har ju glömt att tacka Thomas (hejdarn)![]()
Fick ju massa bra tips![]()
![]()
Jag vet att jag bromsade väldigt tidig + att jag släppte på gasen (Mjölby kurvan), men det berodde på att Lördagens träning så började bromsarna koka och hade ingen broms allsDet satt i huvet på Söndagens race
Hederliga envarvskval är inget att skämmas för. Kvaltid är generellt ett bra sätt att sortera in klasser.Bengt skrev:Tycker att vi skulle dra igång Time Attack på KM. ETT VARV gäller. Alla bromsar håller osv...
Inga bilar i vägen. TIME ATTACK ersätter kvalet , tiden ger startposition i racen...
Timeattack är en bra tävlingsform, låg olycksrisk, flera tävlingar (man kan tom köra en serie), mindre problem med kylning,Ubbe skrev:Ja varför inteBengt skrev:Tycker att vi skulle dra igång Time Attack på KM. ETT VARV gäller. Alla bromsar håller osv...
Inga bilar i vägen. TIME ATTACK ersätter kvalet , tiden ger startposition i racen...![]()
Nu vet vi att dom flesta corvetterna av den äldre modellen inte klarar 8 varv (orginal bil)
Vi kan ju ha ett race med 3varv så kan ju standard bilarna vara med och leka.
Billigt racing
Ska absolut försöka komma till Mantorp och kolla på racet745 skrev:Hej Micke dina tider är braMikeL skrev:Mantorp: 1.30,6 - ska också försöka komma under 1.30 nästa år![]()
Anderstorp: 1.55,3 - första gången på Anderstorp i somras![]()
Gotland Ring: 1.37,4 - det sägs att man bör kunna köra lika fort på Gotland ring som på Mantorp. En del att göra där![]()
Nürburgring: 8.22,2 - BTG, dvs Bridge to Gantry vid turistkörning utan långa rakan. Ringen is the shit!![]()
Måste åka till Anders och trimma i vinter om jag ska slå Bengt nästa år
Micke L.
Varför inte satsa dina pengar på att preppa din bil för CCS Racing Cup![]()
Tyvärr har du glömt att skriva var du bor i signaturen![]()
Men kom gärna förbi Falkenberg eller Mantorp när vi kör så visar vi hur vi preppat bilarna.
Med race hälsningar
Jag bor på Ekerö så jag har nog närmre till Mantorp än er alla treMikeL skrev:Ska absolut försöka komma till Mantorp och kolla på racetBengt och Ubbe var också inne på det. Vi kanske kan titta närmare på vad som skulle behöva fixas för att vara med i Cupen. Skulle vara fett nice att go all in i racingen och vara med
![]()
Bor i Nacka, inte nära någon bana![]()
Micke
Det brukar vara fredag till söndag men inbjudan har inte kommit ännu, håll ögonen på denna tråd:Bengt skrev:Är det fre till lörd eller lörd till sön som gäller Göran ?
https://www.youtube.com/watch?v=H0pu-KT-bvEChrippe skrev:Ubbe vad hade du själv för varvtid?????
Väljer man slott så lipar man inte heller för startavgift eller om hur dyrt det är med racing..Ubbe skrev:https://www.youtube.com/watch?v=H0pu-KT-bvEChrippe skrev:Ubbe vad hade du själv för varvtid?????
Anderstorp 1,58
TältaHar man corvette så bor man på slott
Menar du så härUbbe skrev:TältaHar man corvette så bor man på slott
Bra, då blir Ubbe (och alla andra) gladaBengt skrev:Har precis en sån på vardagsrumsgolvet hemma. Ungarnas, skall fråga om jag får låna det