Ubbe skrev:Tack Mange:) jag har ju fått lära mig att gasa vid apex men tydligen glömde jag bort det.
Jämförde mellan våra körstilar och upptäckte att jag gasar ca 2-3 m för sent;) Det kanske är att man ska nog gasa strax innan apex? Full gas ur apexen. Är det så med våra corvetter? Om man tittar på still bilden så ser man också att det behövs sänka fram och ställa in hjul vinkeln

Den vill gärna ploga;)
Ps jag jobbar natt till fredag så jag kan nu bara komma till Mantorp på lördag morgon, Söndag måste jag vara hemma igen.min fru tycker nu att det skönt att bilen är avställd.vilken tid börjar ni köra?
Jag har inte kört på Gelleråsen mer än du och jag skulle förmodligen inte köra på samma sätt idag som den gången jag gjorde min debut på den banan.
Har inte heller analyserat min egen körning (filmen) och jämfört som du gjort men om man kollar ditt varv efter du körde om Micke så fick jag en känsla av att du svängde in lite för tidigt,med följd att banan tar "slut" och du därför inte kan börja gasa fullt, kolla tex första sväng på ditt varv.
Min lekmannakunskap är kanske inte 100% rätt men prova att stegvis flytta fram insvängningspunkt någon meter. "sätt" bilen i insvängning och se om du får en bättre kurvradie som träffar yttre banmarkering (vita linjen). Sitter bilen så kan du hålla ratten i ett läge och styra radien med en jämn acceleration, tror du känner när du ligger rätt.
Thomas/Hejdarn kan säkert ge en mer professionell analys.