Bilbesiktning u.a.

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
Funny
Nykomling
Nykomling

Bilbesiktning u.a.

Inlägg av Funny »

Hej.
Har just kommit hem från bilbesiktningen med ett blankt papper :D Känns skönt att ha det gjort så man är redo i vår igen. 8)
Inget tjafs om sportstol, mörka baklyktor, etc... 8)
"Fan vilka bra bromsar" samt "man sitter som gjuten" var de enda kommentarerna. :D (C6 Z06)

Kalle
Kalle
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Bilbesiktning u.a.

Inlägg av Ingo »

Besiktade min för 21,a gången idag också givetvis utan anmärkning. :D (genom åren så har jag nog enbart fått anmärkning på att jag saknat någon reflex ,eller att bromsbeläggen började vara slut ,för kring 15 år sedan.)
Vi kom på att det var samma person som besiktade vetten första gången 1993 också,men han har säkert besiktat den fem-sex gånger genom åren..
Det som imponerade med min besiktning idag var handbromsen som i princip tog lika bra som ordinarie bakbromsar,vilket inte brukar vara fallet på corvetter. :roll:
Däremot hade jag fått en smäll på avgassystemet så att min nästan nya upphängning till bakre ypipan var skadad,så det blir lite meck i vinter också..
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Bilbesiktning u.a.

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Alltid skoj med blanka papper :D Grattis!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Skriv svar