Bilen har stått still i 2 månader och när jag idag skulle flytta den till mitt nya mek garage kom denna kod, den stoppade motorn när jag försökte åka iväg.
Lossade batteriet och fick bort felkoden.
Men vad beror det på, någon som vet ?

Jag har själv råkat ut för problemet några gånger.Borgen52 skrev:Go kväll !
Bilen har stått still i 2 månader och när jag idag skulle flytta den till mitt nya mek garage kom denna kod, den stoppade motorn när jag försökte åka iväg.
Lossade batteriet och fick bort felkoden.
Men vad beror det på, någon som vet ?
Om du skruvar fast kontakten så tar det i allmänhet så lång tid att det inte blir några problem, har du däremot en brytare inne bil (som jag har) så bör man vänta några sekunder annars kan problemet uppstå.Conan999 skrev:Skumt, jag tar nästan alltid bort batterikabeln då jag ställer in bilen i garaget. Har även startat bilen direkt efteråt men aldrig fått dessa meddelanden
Har kommit till samma slutsats som Göran745 skrev:Jag har själv råkat ut för problemet några gånger.
Och jag har kommit fram till att det uppstår när man kopplar i batteriet och därefter direkt försöker starta bilen.
Min slutsats är att någon dator har fått för lite tid på sig att komma igång efter att batteriet har varit bortkopplat,
eftersom det aldrig uppstår när jag väntar ett tag med att försöka starta bilen.