pull key wait 10 sek

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Borgen52
Corvettefantast
Corvettefantast

pull key wait 10 sek

Inlägg av Borgen52 »

Go kväll !
Bilen har stått still i 2 månader och när jag idag skulle flytta den till mitt nya mek garage kom denna kod, den stoppade motorn när jag försökte åka iväg.
Lossade batteriet och fick bort felkoden.
Men vad beror det på, någon som vet ? :roll:
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: pull key wait 10 sek

Inlägg av 745 »

Borgen52 skrev:Go kväll !
Bilen har stått still i 2 månader och när jag idag skulle flytta den till mitt nya mek garage kom denna kod, den stoppade motorn när jag försökte åka iväg.
Lossade batteriet och fick bort felkoden.
Men vad beror det på, någon som vet ? :roll:
Jag har själv råkat ut för problemet några gånger.
Och jag har kommit fram till att det uppstår när man kopplar i batteriet och därefter direkt försöker starta bilen.
Min slutsats är att någon dator har fått för lite tid på sig att komma igång efter att batteriet har varit bortkopplat,
eftersom det aldrig uppstår när jag väntar ett tag med att försöka starta bilen.

Jag ser framemot att få se din bil till sommaren :D
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Conan999 »

Skumt, jag tar nästan alltid bort batterikabeln då jag ställer in bilen i garaget. Har även startat bilen direkt efteråt men aldrig fått dessa meddelanden
MVH Conan999
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

Conan999 skrev:Skumt, jag tar nästan alltid bort batterikabeln då jag ställer in bilen i garaget. Har även startat bilen direkt efteråt men aldrig fått dessa meddelanden
Om du skruvar fast kontakten så tar det i allmänhet så lång tid att det inte blir några problem, har du däremot en brytare inne bil (som jag har) så bör man vänta några sekunder annars kan problemet uppstå.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Mange_C5 »

745 skrev:Jag har själv råkat ut för problemet några gånger.
Och jag har kommit fram till att det uppstår när man kopplar i batteriet och därefter direkt försöker starta bilen.
Min slutsats är att någon dator har fått för lite tid på sig att komma igång efter att batteriet har varit bortkopplat,
eftersom det aldrig uppstår när jag väntar ett tag med att försöka starta bilen.
Har kommit till samma slutsats som Göran
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
borst
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av borst »

Jag fick samma meddelande i somras när jag va ute o körde
Stannade vid macken o gick in o köpte en dricka sen gick jag ut o låste upp o startade bilen o fick de meddelandet. Testade o starta om ett par gånger. Men de försvann aldrig så testade att köra iväg men då dog bilen istället. Skumt men efter det så har jag aldrig fått de meddelandet igen.
Skriv svar