Back spegel

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
mpe
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Back spegel

Inlägg av mpe »

Hej har en C5a 2001 us modell.Min Vänster spegel har lagt av ser ut som om det flyter vätska i glaset.Har kollat på Corvette centralen sida men hittar inget glas som ser ut som mitt på baksidan,jag har 2svarts kablar och sen en svart o brun som sitter i en hållare för sig själv.Någon som haft samma problem?

Mats
VettePartsSweden
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Back spegel

Inlägg av VettePartsSweden »

mpe skrev:Hej har en C5a 2001 us modell.Min Vänster spegel har lagt av ser ut som om det flyter vätska i glaset.Har kollat på Corvette centralen sida men hittar inget glas som ser ut som mitt på baksidan,jag har 2svarts kablar och sen en svart o brun som sitter i en hållare för sig själv.Någon som haft samma problem?

Mats
Jag fixade detta en gång på min 2001 Z06. Jo, glaset består av två glas med något som ser ut som motorolja emellan. Oljan har antingen med elektriska avbländningen eller uppvärmningen av glaset att göra. Glasen är hopsatta med plastramen. Jag tog isär delarna, gjorde rent, fyllde på ny motorolja och limmade dit plastlisten. Fungerar perfekt även idag efter 5-6 år. Dock fick jag inte uppvärmning/avbländning att fungera. Utseendemässigt helt som original.

Robert
Bild
Vette Parts Sweden - http://www.VetteParts.se
Ägare Sune och Robert Palmqvist - med 40 års erfarenhet av Corvette. Robert ägde en 1969 427 cab 1974-75 när han var med att starta Club Corvette Sweden 1974!
Skriv svar