Passform L88 huv
Passform L88 huv
Vilken L88 huv skall man köpa.Vet någon hur passformen är och i fall det finns olika eftermarknads gjutningar.Tacksam för svar
L88 huv
Glömde lite......
Fördelen med lång huv är ju att du kan ta bort allt vaccum och alla fästen till luckan som åker upp när vindrutetorkarna går igång. Du slipper tex den där vaccumklockan som sitter i motorutrymmet på passagerarsidan.
Fördelen med lång huv är ju att du kan ta bort allt vaccum och alla fästen till luckan som åker upp när vindrutetorkarna går igång. Du slipper tex den där vaccumklockan som sitter i motorutrymmet på passagerarsidan.
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Samt att den korta huven är snyggare och nättare i proportionerna i mitt tycke, plus att du slipper att se torkare och annat när huven är öppenErik Beijnoff skrev:Nackdelen är ju att man då inte får ha kvar den otroligt snygga luckan som är en av de detaljer på de gamla bilarna som väcker mest uppmärksamhet när man visar den.

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Re: L88 huv
KrilleN skrev:Fördelen med lång huv är ju att du kan ta bort allt vaccum och alla fästen till luckan som åker upp när vindrutetorkarna går igång. Du slipper tex den där vaccumklockan som sitter i motorutrymmet på passagerarsidan.
Dom kan man ju slippa i alla fall

Re: huv
KrilleN skrev:Fördelen med lång huv är att man kan ha snygga autometer mätare sittandes under huven vid rutan
Kasta inte bäver i trähus.
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: huv
Fast det funkar lika bra med kort. Dock lite krångligare med kabeldragningen.KrilleN skrev:Fördelen med lång huv är att man kan ha snygga autometer mätare sittandes under huven vid rutan

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'