Sida 1 av 1

Kromade vs. Coated headers

Postat: fre okt 29, 2004 19:52
av Stingray
Är det någon här som har sett skillnaden med egna ögon? Går det att få coated lika blanka?

Någon som har sett Hookers nya rostfria ?

/Tommy

Postat: fre okt 29, 2004 20:44
av Stefan
Inte svar på din fråga :oops: Men dock bild på coatade Hookers headers vs polerat alu ventil kåpor samt Hookers rostfria ljuddämpare :wink:

Bild

Bild

Postat: fre okt 29, 2004 21:17
av frisk
:D Oj Vad det blänker!!! Tjusigt!!







men det ska väl stå 502 på ventilkåporna??? 8)

Postat: fre okt 29, 2004 21:22
av Stefan
frisk skrev::D Oj Vad det blänker!!! Tjusigt!! men det ska väl stå 502 på ventilkåporna??? 8)
Jodå ,men de gör ju inte mycket nytta i lägenheten :?

502a :lol:

Är för slö för att lägga ner den energin på att få ner en BB i en C4a :wink:

Postat: fre okt 29, 2004 22:00
av vett74
hur går det med monstermotorn frisk!?
du kommer väl att posta mycke bilder när den kommer 8)
men till den verkliga frågan har sett coatade på bild som var polerade
såg fina ut,men som sagt bara på bild

Postat: lör okt 30, 2004 0:29
av frisk
Hur blir det med färgen på dom? Dom cromade blir väl blåaktiga, eller?
Och hållbarheten? Jag var ju inne på det innan allt annat sket sig men då avrådde alla jag snackade med att det var inte bra och bla.... Har nån nån bra erfarenhet och vad ligger priserna på? :roll:

Postat: lör okt 30, 2004 14:38
av johan lu
Du menar (502 kartongmotor) på ventilkåporna.
Eller har jag helt fel.

Postat: lör okt 30, 2004 21:13
av frisk
Det e möjligt att en smallblock kan packeteras i en kartong men tror att min kommer på en pall :lol:

Kartongmotor?? :roll: Jag e ju lite efter nu när jag ingen motor har hehe

Postat: lör okt 30, 2004 23:37
av johan lu
Ps (Kartong motor) är ett uttryck för dåligt ihopsatta motorer som kommer på beställning i kartong.
Min 454 ls7 motor i från 1988 en så kallad eftermarknadsmotor är ett typexempel på kartongmotor. Det var inte ovanligt tex att det var olika fabrikat på kolvarna osv. Bo Ridström hittade blandannat grus i en kartong ls7 vid blueprintning o ombyggnad.
Skämt o sido.
Hoppas du blir nöjd med din motor!

Själv väntar jag också på delar i från Usa till min blivande 462A som Pekka Nyström håller på med.

Postat: sön okt 31, 2004 11:04
av frisk
:shock: :( :( :( :shock: :( :(

Postat: mån nov 01, 2004 0:54
av Terner
johan lu skrev:Ps (Kartong motor) är ett uttryck för dåligt ihopsatta motorer som kommer på beställning i kartong.
Min 454 ls7 motor i från 1988 en så kallad eftermarknadsmotor är ett typexempel på kartongmotor. Det var inte ovanligt tex att det var olika fabrikat på kolvarna osv. Bo Ridström hittade blandannat grus i en kartong ls7 vid blueprintning o ombyggnad.
Skämt o sido.
Hoppas du blir nöjd med din motor!

Själv väntar jag också på delar i från Usa till min blivande 462A som Pekka Nyström håller på med.
Mmm de gäller att ha koll på prylarna. Grus ..ough. Förresten en 454:a borrad 030 blir inte det en 460? Var får du dom extra 2 ifrån? Chambers?

Hoppade förresten dina headers då jag inte bestämt mig för om jag ska ha sidepipes eller inte än.

:twisted:

/Terner

Postat: tis nov 02, 2004 18:51
av johan lu
När du säger det har du väl rätt! Hörde det av någon i förbifarten.
Men hur många kubik exakt är en 454a egentligen?.
Angående headdersen och avgassystemet så tänkte jag behålla det ett tag till i fall jag får ändrade planer.

Ps (finns det ingen som är intresserad av mina kompletta ls7 toppar)

Postat: tis nov 02, 2004 19:05
av Stefan
johan lu skrev:Men hur många kubik exakt är en 454a egentligen?.
1 cubic inch är 16.38706 cc

så 454 = 7.439727

Postat: tis nov 02, 2004 21:45
av susanna113
Stefan skrev:
johan lu skrev:Men hur många kubik exakt är en 454a egentligen?.
1 cubic inch är 16.38706 cc

så 454 = 7.439727
iofs är jag lite trött när jag läser detta, men jag förstår inte uträkningen

Postat: tis nov 02, 2004 22:07
av Christian Larsson
susanna113 skrev:
Stefan skrev: 1 cubic inch är 16.38706 cc

så 454 = 7.439727
iofs är jag lite trött när jag läser detta, men jag förstår inte uträkningen
Flytta decimalen några steg så får du det rätta svaret.
454 cui = 7439,7 cc
Alltså drygt 7,4 L... Antar att det var det ni ville komma fram till.

Postat: ons nov 03, 2004 5:30
av Stefan
:oops: glömde skriva liter :oops: