383 stroker
Postat: ons sep 03, 2014 9:32
Hej, jag håller på att försöka mig på att bygga ihop en ny motor till min -72 Corvette aut
Min plan är att försöka få ihop en bra gatmotor på ca 400-450 hp.
Det dyker upp nya frågor hela tiden hela tiden. Jag håller som bäst på att kolla toleranserna på mitt eagle stroker kit i blocket. Mitt recept nu ser ut så här ungefär.
#350 block borrat o.30
#eagle stroker kit med hypertec kolvar 10.7 med 64 cc toppar
#arp bultat
#Kam lunati flat tappet 60103 268/273 alt comp cam xe268
#alu toppar
edelbrock rpm insug för q-jet
# headers
Nu till lite frågor
Funkar det det köra med så högt komp på 95 oktan? Har kollat den dynamiska kompressionen med kamalternativen och har fått ett värde på 9.01. Eller ska man köpa toppar med större förbränningsrum för att få ner kompen lite? Med 70 eller72 cc landar den dynamiska kompen på 8.0-8.3. kom gärna med synpunkter.
Med vänlig hälsning Stefan
Min plan är att försöka få ihop en bra gatmotor på ca 400-450 hp.
Det dyker upp nya frågor hela tiden hela tiden. Jag håller som bäst på att kolla toleranserna på mitt eagle stroker kit i blocket. Mitt recept nu ser ut så här ungefär.
#350 block borrat o.30
#eagle stroker kit med hypertec kolvar 10.7 med 64 cc toppar
#arp bultat
#Kam lunati flat tappet 60103 268/273 alt comp cam xe268
#alu toppar
edelbrock rpm insug för q-jet
# headers
Nu till lite frågor
Funkar det det köra med så högt komp på 95 oktan? Har kollat den dynamiska kompressionen med kamalternativen och har fått ett värde på 9.01. Eller ska man köpa toppar med större förbränningsrum för att få ner kompen lite? Med 70 eller72 cc landar den dynamiska kompen på 8.0-8.3. kom gärna med synpunkter.
Med vänlig hälsning Stefan