Startproblem
-
- Nykomling
Startproblem
Startproblem ibland händer ingenting när jag vrider på startnyckeln alla instrument lampor lyser, och ibland startar den efter något försök, har kollat säkringar, inget fel där, läste om något motstånd på nyckeln, hur gör man, vad letar man någon som har något tips, en c 5 99:a 4900mil fint skick men startar inte synd 

Re: Startproblem
Har du fler nycklar så testa med en annan. Det sitter mycket riktigt ett motstånd på nyckeln så det är sannolikt att problemet sitter där!
/Lars/
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
-
- Nykomling
Hej
Det verkade vara kontakten till vxl spaken (automat) så att friläge kom riktigt i läge, är det svårt eller enkelt jobb att ta bort så jag kommer åt kontakten o smörja upp den under damasken om den sitter där tacksam för info. Mvh Ulf
Det verkade vara kontakten till vxl spaken (automat) så att friläge kom riktigt i läge, är det svårt eller enkelt jobb att ta bort så jag kommer åt kontakten o smörja upp den under damasken om den sitter där tacksam för info. Mvh Ulf
-
- Nykomling
Hej igen
Trodde det var vxl läget som gjorde att den inte startar ibland, men nu råkade jag ut för problemet igen, någon nämde här på forumet om han hade bytt något motstånd sen var allt bra, någon som vet hur det går till eller vet hans inlägg eller adress så kanske man kan få hjälp med det eller hjälp av någon som kan det här eller vet. Mvh Ulf
Trodde det var vxl läget som gjorde att den inte startar ibland, men nu råkade jag ut för problemet igen, någon nämde här på forumet om han hade bytt något motstånd sen var allt bra, någon som vet hur det går till eller vet hans inlägg eller adress så kanske man kan få hjälp med det eller hjälp av någon som kan det här eller vet. Mvh Ulf

Ett annat tips istället för att byta motstånd. Köpa en ny nyckel.
http://www.ebay.com/itm/97-98-99-00-01- ... 2667wt_867
H/Jörgen
http://www.ebay.com/itm/97-98-99-00-01- ... 2667wt_867
H/Jörgen
C6 2008 Cab Triple Black, MN6, Z51, NPP