Mussetoppar??
- susanna113
- Corvetteälskare
- Inlägg: 243
- Blev medlem: ons sep 15, 2004 9:58
- Ort: södertälje
Mussetoppar??
Tänkte ev. köpa ett par mussetoppar, men nu är frågan... motorn i bilen är ej orginal utan en 6,6 lit. antingen
CSA 73 400 Impala 150 LF-6 T-H 400 2-Brl eller
CSA 76 400 Chevelle 175 LT-4 T-H 400 4-Brl
vad för slags toppar fungerar bäst till dessa?
Har någon några till salu får de gärna säga till.
CSA 73 400 Impala 150 LF-6 T-H 400 2-Brl eller
CSA 76 400 Chevelle 175 LT-4 T-H 400 4-Brl
vad för slags toppar fungerar bäst till dessa?
Har någon några till salu får de gärna säga till.
Jag vet inte hur du vill ha motorn.. men personligen så tycker jag att MP skulle bli för små...
Dessutom att det är 30 år gammla grejjer, istället för att lägga pennningarna på nya frächa grejjer som passar på en 400, tex World sportman II..
Dessutom att det är 30 år gammla grejjer, istället för att lägga pennningarna på nya frächa grejjer som passar på en 400, tex World sportman II..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare
- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
- susanna113
- Corvetteälskare
- Inlägg: 243
- Blev medlem: ons sep 15, 2004 9:58
- Ort: södertälje
Är det någon som har hört något eller kör med Edelbrock Victor Jr-toppar
Har beställt sådana nu. tills när Tomten kommer.
Men är mycket nyfigen på hur dom funkar,
Corv1-Micke???
Länk till JEGS WORLD Sportsmantoppar
http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... rmenbr=361
Har beställt sådana nu. tills när Tomten kommer.
Men är mycket nyfigen på hur dom funkar,
Corv1-Micke???
Länk till JEGS WORLD Sportsmantoppar
http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... rmenbr=361
Senast redigerad av ornet den sön nov 14, 2004 11:13, redigerad totalt 1 gånger.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Jag har skrivit en sammanställning över samtliga eftermarknads Smallblock lock på marknaden, och många av GM's otaliga gjutningar
... Samt att jag har pratat med ett antal motorbyggare för att få spridd erfarenhet.. Det blev ett inninorden räknade och simmulerade.. Men Jag är säker på att det har gett mycket bra resultat.. Dessutom så blev många av min farhågor bekräftade, bla att folk köper lock helt i blindo.. Som i värsta fall kommer att försämra toppeffekt och lågvarvsegenskaper
..
Vilka lock man ska köpa beror helt och hållet på hur mycket kubik man har i botten, cam och vilkan karaktär man vill ha på motorn..
tyvärr så har jag inte rapporten på den här datorn men jag skulle kunna lägga upp resultatet här om någon är intresserad..
För min motor 350 kompressor, ganksa mild cam osv.. blev edelbrock performer RPM 70cc ett bra val (inte bäst men mest sås per krona), observera också att 64cc locken flödar ordenltigt mycket sämre än 70cc..


Vilka lock man ska köpa beror helt och hållet på hur mycket kubik man har i botten, cam och vilkan karaktär man vill ha på motorn..
tyvärr så har jag inte rapporten på den här datorn men jag skulle kunna lägga upp resultatet här om någon är intresserad..
För min motor 350 kompressor, ganksa mild cam osv.. blev edelbrock performer RPM 70cc ett bra val (inte bäst men mest sås per krona), observera också att 64cc locken flödar ordenltigt mycket sämre än 70cc..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Hej Jake.
Värdet av att få ta del i en sådan rapport vore Guld för många av oss.
Själv låter jag en firma bygga en motor då det är helt omöjligt för mig att veta vad som passar ihop.
Men de teoretiska kunskaperna vill jag ha.
Sen är det bara att fråga vad andra har för erfarenheter och kanske nån gång att man börjar förstå helheten.
Så dela med er av era kunskaper, många är tacksamma!
Värdet av att få ta del i en sådan rapport vore Guld för många av oss.
Själv låter jag en firma bygga en motor då det är helt omöjligt för mig att veta vad som passar ihop.
Men de teoretiska kunskaperna vill jag ha.
Sen är det bara att fråga vad andra har för erfarenheter och kanske nån gång att man börjar förstå helheten.
Så dela med er av era kunskaper, många är tacksamma!
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
jag skulle också vilja se den sammanställningen eftersom jag håller på att bygga en ny kompressorpuffra till vetten, och funderar på ett par andra toppar!
Kompressormatad stingray SÅLD!
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare
- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
Jake:
Klart vi är intresserade av en sådan sammanställning!
Låter klart intressant!
Ornet:
Vad skall du bygga för motor?
Victor jr toppar är nog ganska vassa för en 350 (även för en 383:a).
Men visst, om du vill ha mycket pulver på 6-7000 rpm samt kan klara dig utan lågvarvsegenskaper är de säkert riktigt bra toppar! (jag har ingen erfarenhet från just dessa)
Men du bör ha en vass kam, singelplan insug, lite större fugge, samt 1-3/4" headders m.m. för att det skall bli optimalt...
Nu när du sagt "A", måste du säga "B"...
Vad är det för motor du skall bygga? Vad blev det för block?
/ Micke
Klart vi är intresserade av en sådan sammanställning!
Låter klart intressant!
Ornet:
Vad skall du bygga för motor?
Victor jr toppar är nog ganska vassa för en 350 (även för en 383:a).
Men visst, om du vill ha mycket pulver på 6-7000 rpm samt kan klara dig utan lågvarvsegenskaper är de säkert riktigt bra toppar! (jag har ingen erfarenhet från just dessa)
Men du bör ha en vass kam, singelplan insug, lite större fugge, samt 1-3/4" headders m.m. för att det skall bli optimalt...
Nu när du sagt "A", måste du säga "B"...
Vad är det för motor du skall bygga? Vad blev det för block?
/ Micke
Ohfaan, hade ingen aning om att det skulle finnas nåt större intresse för den
.. Men det skulle ju vara kul om mina efterforskningar kunde komma fler till glädje..
Jag ska ta mig samman och lägga till lite.. Det är skrivet med utgångspunkt från TPI'n (jag har ju en sådan
).. Kan ju vara hög intressant att lägga till lite om FUGGE insug
.. och kanske några rader om VORTEC 

Jag ska ta mig samman och lägga till lite.. Det är skrivet med utgångspunkt från TPI'n (jag har ju en sådan



Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
micke
Jag kommer med mer spec på Onsdag efter jag har varit på speed-shopen, så kan vi väl åtminstone få en teoretisk motor att ställa tändningen på.
Vilket jag inte fick ihop på orginalen. Jag rev ned den. Men lycka. Den fanns inte sliten överhuvudtaget.
Killen på El&Motor håller på att ragga ihop en motor. tror det är en 355 med balanserade delar i och en kam som passar till viktortopparna
om det blir rullkam vet jag ej än.
Till avgas tänkte jag helt enkelt sätta på ett par svarta Hooker headers. Dom är ju 1-7/8
Men med mitt Performer EPS insug och 600cft är det väl lite Astmatisk andning, Annars trodde han att motorn skulle kunna ge 550hk och 125hk Lustgas
OBS: TEORETISKA HÄstAR skall bromsa den.
Jag kommer med mer spec på Onsdag efter jag har varit på speed-shopen, så kan vi väl åtminstone få en teoretisk motor att ställa tändningen på.
Vilket jag inte fick ihop på orginalen. Jag rev ned den. Men lycka. Den fanns inte sliten överhuvudtaget.
Killen på El&Motor håller på att ragga ihop en motor. tror det är en 355 med balanserade delar i och en kam som passar till viktortopparna
om det blir rullkam vet jag ej än.
Till avgas tänkte jag helt enkelt sätta på ett par svarta Hooker headers. Dom är ju 1-7/8
Men med mitt Performer EPS insug och 600cft är det väl lite Astmatisk andning, Annars trodde han att motorn skulle kunna ge 550hk och 125hk Lustgas
OBS: TEORETISKA HÄstAR skall bromsa den.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Ornet
har du Prova programet Dynosim 2000 eller Dynosim 2003.
Två mycket trevliga program speciellt 2003 versionen där man kan lägga till hur förbräningsrumet ser ut, och får bild på kam tiderna hur den överlappar o.s.v
Sen är det bara att knappa in alla data du har på delarna och motorn och så vidare.
Sen är det bara att prova med olika förgasare och kam tider o.s.v
Så får du en kurva med styrkan på motorn.
Men man blir oftast lite besviken att få se siffrorna måste göras en hel del innan motorerna ger dom där riktigt höga efekterna.
Ifall du nu inte redan har suttit och knappat i det här programet så gör det innan du köper fler grejer så du får det du vill ha på en gång.
Låter som du har en intressant motor på gång väntar med spänning på att höra vad du välger för grejer till den!
Mvh
Mr V8
har du Prova programet Dynosim 2000 eller Dynosim 2003.
Två mycket trevliga program speciellt 2003 versionen där man kan lägga till hur förbräningsrumet ser ut, och får bild på kam tiderna hur den överlappar o.s.v
Sen är det bara att knappa in alla data du har på delarna och motorn och så vidare.
Sen är det bara att prova med olika förgasare och kam tider o.s.v
Så får du en kurva med styrkan på motorn.
Men man blir oftast lite besviken att få se siffrorna måste göras en hel del innan motorerna ger dom där riktigt höga efekterna.
Ifall du nu inte redan har suttit och knappat i det här programet så gör det innan du köper fler grejer så du får det du vill ha på en gång.
Låter som du har en intressant motor på gång väntar med spänning på att höra vad du välger för grejer till den!
Mvh
Mr V8
Ta effektsiffrorna I dynosim 2003 osv med en stor nypa salt.. Det man kan se i programmet är om "A" är bättre än "B"..
kan ju roa er med att det hävdar att min motor kränger ur sig strax över 750 hk hahahaha
Det finns inte en möjlighet..
kan ju roa er med att det hävdar att min motor kränger ur sig strax över 750 hk hahahaha

Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
MrV8
Kollar gärna dynosim. Finns det på nätet, har du länken dit eller är det ett köpeprogram?
Inget är ju att lita på om man inte har ett testresultat, men att få simultanbygga motorer kan ju inte vara fel i höstmörkret.
Förhoppningsfullt så lär man sig något.
Jake
Gav simuleringen dig 750! Vad tror du du har på riktigt då
Kollar gärna dynosim. Finns det på nätet, har du länken dit eller är det ett köpeprogram?
Inget är ju att lita på om man inte har ett testresultat, men att få simultanbygga motorer kan ju inte vara fel i höstmörkret.
Förhoppningsfullt så lär man sig något.
Jake
Gav simuleringen dig 750! Vad tror du du har på riktigt då
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Det gäller för min blivade motor.. den jag håller på att pyssla med nu.. men mellan 500 & 600 är realistiskt.. Anledningen till att det är orealistiskt är att luften jag får in inte räcker till 750 hk..
Kolla själva hur prgrammet flippar ur när ni lägger in toppar från http://www.araoengineering.com/Chevy/chevysmb.htm
Med dom här börjar min motor lämna över 1000 hk
.. men min 600B kan bara leverera 775 som max, och det är grymmt vårt att nå dom siffrorna i verkligheten.. Sedan så kan ni ju kolla om ni kan få programmet att stämma med tex ORG L98, eller varför inte LT1, det blir bara KATTSKIT av alltihop..
en annan kul detalj är att om man byter mellan olika toppar några gånger och sedan byter tillbaka till toppen man hade från början kommer den att ge mer effekt än vad den gjorde från början
snacka om VEDBODTRIM..
Men programmet har klara fördelara när man ska avgöra vilken cam man ska ha eller om man väljer mellan ett par toppar.. Men som sagt var resultatet blir inte bättre än kunskapen hos den som sitter bakom spakarna..
Om nån vill ha CAMfiler och Flödesfiler för en massa toppar så hjota till
Kolla själva hur prgrammet flippar ur när ni lägger in toppar från http://www.araoengineering.com/Chevy/chevysmb.htm
Med dom här börjar min motor lämna över 1000 hk

en annan kul detalj är att om man byter mellan olika toppar några gånger och sedan byter tillbaka till toppen man hade från början kommer den att ge mer effekt än vad den gjorde från början

Men programmet har klara fördelara när man ska avgöra vilken cam man ska ha eller om man väljer mellan ett par toppar.. Men som sagt var resultatet blir inte bättre än kunskapen hos den som sitter bakom spakarna..
Om nån vill ha CAMfiler och Flödesfiler för en massa toppar så hjota till
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Hej Ornet
Det är ett köpe program.
Men jag har hört av duktiga laddare att det går att få tag i men dom hade tydligen lite problem med en bra version av det dock var det dynosim 2000 dom sökte på för något år sen.
Jag har själv mest erfarenhet av dynosim 2000 som jag haft länge.
Dynosim 2003 har jag bara provat demo versionen av.
Jag säger inte imot dig jake nu eller så.
Men mina efarenheter av dynosim 2000 är att många glädje siffror inte ens i teorin stämmer. Brukar oftast bli förvånad över att man får göra så mycket för att få efekt i bara 350hk klassen.(på en SB Cheva) För hur många av er har inte varit med om personer som säger att dom har 450 hk i sin motor o.s.v.
Som låter helt standard. sen när man får av dom värdena och knappar in värdena så ja 450hk var det inte.
En grej med programet som jag själv tycker är lite konstigt är att det inte verkar ta hänsyn till att det är väldigt få V8 som kan varva i regionerna över 6000rpm då man ofta kan få kurver över 6000 rpm som kan vara väldigt höga där man inte ens kan komma utan att den flygger i delar om man inte lägger ner mycket jobb på att högvarvs bygga motorn.
Har inte varit med om att programet ändrar sig när man bytter fram och tillbaka med delar.
Men jag säger inte imot kanske inte fått 2003 att fungera riktigt bra ännu?
Här är en länk till några som säljer Dyno sim 2000
http://www.racenet.net/software/dyno2000.php
pris 45 dollar
Kul program för höst mörkret
Har själv knappat många timmar i det
Mvh
MrV8
Det är ett köpe program.
Men jag har hört av duktiga laddare att det går att få tag i men dom hade tydligen lite problem med en bra version av det dock var det dynosim 2000 dom sökte på för något år sen.
Jag har själv mest erfarenhet av dynosim 2000 som jag haft länge.
Dynosim 2003 har jag bara provat demo versionen av.
Jag säger inte imot dig jake nu eller så.
Men mina efarenheter av dynosim 2000 är att många glädje siffror inte ens i teorin stämmer. Brukar oftast bli förvånad över att man får göra så mycket för att få efekt i bara 350hk klassen.(på en SB Cheva) För hur många av er har inte varit med om personer som säger att dom har 450 hk i sin motor o.s.v.
Som låter helt standard. sen när man får av dom värdena och knappar in värdena så ja 450hk var det inte.
En grej med programet som jag själv tycker är lite konstigt är att det inte verkar ta hänsyn till att det är väldigt få V8 som kan varva i regionerna över 6000rpm då man ofta kan få kurver över 6000 rpm som kan vara väldigt höga där man inte ens kan komma utan att den flygger i delar om man inte lägger ner mycket jobb på att högvarvs bygga motorn.
Har inte varit med om att programet ändrar sig när man bytter fram och tillbaka med delar.
Men jag säger inte imot kanske inte fått 2003 att fungera riktigt bra ännu?
Här är en länk till några som säljer Dyno sim 2000
http://www.racenet.net/software/dyno2000.php
pris 45 dollar
Kul program för höst mörkret

Har själv knappat många timmar i det

Mvh
MrV8
Håller med..
, jag la in 85 TPI covette i 2000 och det stämde med effektkurvor jag hittade på nätet innom 2% på hela intervallet
.. Sedan stoppade jag in samma värden i 2003 och det blev bara pannkaka av alltihop
....
Ett stor miss med programmet är att det inte tar hänsyn till en så viktig sak som anpassning till storleken på insugskanalerna..

2003 ändrar också effektsiffror när man byter delar och sedan gå tillbaka.. Dock inte i samma utsträckning som 2000.. Men en sak är intressantHar inte varit med om att programet ändrar sig när man bytter fram och tillbaka med delar.
Men jag säger inte imot kanske inte fått 2003 att fungera riktigt bra ännu?



Ett stor miss med programmet är att det inte tar hänsyn till en så viktig sak som anpassning till storleken på insugskanalerna..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Hej Jake
Jo det finns en del som man saknar i programet.
Men jag såg i demot av 2003 att dom börjat läga till lite saker som olika storlekar på dual plane insugen o.s.v
(undras vad ett edelbrocke preformance rpm räknas som?)
Vi får väll vänta ett tag och se om det kommer en bättre version där dom fått bort barnsjukdomarna i 2003.
Ornet jag glömde att säga att det är chevaSB blocket som ligger som demo i demoprogramet som du kan ladda ner.
http://www.proracingsim.com/dynosimmainpage.htm
men det är en konstig borning och slaglängd på demo motorn i programet kanske en nyare V8 typ än våra gammla?
Men du har kanske redan fixat programet på annat sätt?
Lycka till med knappandet
Mvh
MrV8
Jo det finns en del som man saknar i programet.
Men jag såg i demot av 2003 att dom börjat läga till lite saker som olika storlekar på dual plane insugen o.s.v
(undras vad ett edelbrocke preformance rpm räknas som?)
Vi får väll vänta ett tag och se om det kommer en bättre version där dom fått bort barnsjukdomarna i 2003.
Ornet jag glömde att säga att det är chevaSB blocket som ligger som demo i demoprogramet som du kan ladda ner.
http://www.proracingsim.com/dynosimmainpage.htm
men det är en konstig borning och slaglängd på demo motorn i programet kanske en nyare V8 typ än våra gammla?
Men du har kanske redan fixat programet på annat sätt?
Lycka till med knappandet
Mvh
MrV8
Hej Jake!
Vart tog din sammanställning vägen? Kan du maila den?
Jag har scannat lite här och där men blir inte klok på vilka man skall köpa.
Är det någon som är väl insatt i toppar och kan ge en rekommendation för en 327:a med högkomp kolvar? Finns det risk för motorknack om man har "för hög" kompression? /gbak
Vart tog din sammanställning vägen? Kan du maila den?
Jag har scannat lite här och där men blir inte klok på vilka man skall köpa.
Är det någon som är väl insatt i toppar och kan ge en rekommendation för en 327:a med högkomp kolvar? Finns det risk för motorknack om man har "för hög" kompression? /gbak
Ursäkta att det har tagit sådan tid.. Just nu är alltihop i en enda kvalitétsröra
.. Har knackat till några sidor för att andra än jag ska förstå vad det går ut på.. Måste få ordning på det innan jag lägger ut det, men ge er till tåls.. Dollarn sjunker ju som en sten just nu
...
kan ge dig en konkret rekomendation när jag kommer hem på lämpliga 327 lock om jag får veta lite om cammen..


kan ge dig en konkret rekomendation när jag kommer hem på lämpliga 327 lock om jag får veta lite om cammen..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Jag behöver duration för att få fram en vettig topp men om du ska byta CAM+Lock så har du guldläge att få grejjer som lirar ihop 
Är det raktfram racing eller rapp gatbil som gäller?? och vad har för kolvar måste ju veta det för att kunna ge en storlek på förbränningsrum..

Är det raktfram racing eller rapp gatbil som gäller?? och vad har för kolvar måste ju veta det för att kunna ge en storlek på förbränningsrum..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Rapp gatbil verkar nog bäst, tror jag.
Vet inget om durationen, (man borde väl kunna mäta durationen med cammen på plats om man har en gradskiva och en vippindikator.) Inte heller nåt om kolvarna mer än att det är 11,5:1 komp, allt enl säljaren av bilen. Man kan väl anta att det är någon std högkompkolv som sitter i. Det är nog lika bra att byta cam så man vet vad som sitter i, om man ändå skall byta toppar.
/gbak
Vet inget om durationen, (man borde väl kunna mäta durationen med cammen på plats om man har en gradskiva och en vippindikator.) Inte heller nåt om kolvarna mer än att det är 11,5:1 komp, allt enl säljaren av bilen. Man kan väl anta att det är någon std högkompkolv som sitter i. Det är nog lika bra att byta cam så man vet vad som sitter i, om man ändå skall byta toppar.
/gbak
Kolla på länken här,,,http://wwwspeedpro.se ,dessutom finns alla toppar på hyllan för beskådan istället för att kolla i suddiga kataloger eller halvtaskiga i-netbilder.susanna113 skrev:Var hittar jag mer info. om topparna om var man kan köpa kostnad etc.?
Finns både Dart,Edelbrock och Brodix
mvh
Victor JR funkar bra om du har en motor som ska varva mkt eller om du har en 400 som är bra trimmad.ornet skrev:Är det någon som har hört något eller kör med Edelbrock Victor Jr-toppar
Har beställt sådana nu. tills när Tomten kommer.
Men är mycket nyfigen på hur dom funkar,
Corv1-Micke???
Länk till JEGS WORLD Sportsmantoppar
http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... rmenbr=361
mvh
Tack för info. Skriv gärna mer!
Det verkar som ni menar att det nog lite overkill med Victor. Jag kommer ju inte heller att matcha dessa med med insug och förgasare, men får väl anta att den blir körbar åtminstone och tuna den allt eftersom.
Utväxlingen kommer ju heller inte att optimera för racing med 3.08:1 samt att chassit behöver en översyn.
Björn.L hade ju en bra rekommendation på chassiuppgradering.
Det roliga med det här är ju ändå att uppnå en förbättring steg för steg under lång tid, så man inte missar tillfredställelsen med skruvandet.
Det verkar som ni menar att det nog lite overkill med Victor. Jag kommer ju inte heller att matcha dessa med med insug och förgasare, men får väl anta att den blir körbar åtminstone och tuna den allt eftersom.
Utväxlingen kommer ju heller inte att optimera för racing med 3.08:1 samt att chassit behöver en översyn.
Björn.L hade ju en bra rekommendation på chassiuppgradering.
Det roliga med det här är ju ändå att uppnå en förbättring steg för steg under lång tid, så man inte missar tillfredställelsen med skruvandet.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518