Tjena!
Jag har en trasig vindrutetorkarmotor, den går inte att kontrollera med reglaget i kupén utan torkarna far sitt eget liv. Har läst lite och detta verkar vara ett vanligt fenomen på C5:orna om motorn blivit fuktskadad. Min fråga är, går det att laga detta, lämna in på någon elektrikerfirma eller är det bara köpa ny? Någon som har erfarenhet av detta problem?
Mvh
Trasig torkarmotor
Re: Trasig torkarmotor
Har ingen erfarenhet av just C5ans torkarmotor, men har nog fått plocka isär motorer på de flesta av mina bilar de senaste åren.
Jag hade försökt reparera först, med tanke på att nya motorer inte precis är gratis...
Jag hade försökt reparera först, med tanke på att nya motorer inte precis är gratis...
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
-
- Nykomling
Frågan är va man får betala för att lämna in den på firma, blir säkert en 4-500kr och så visar det sig att dom inte lagar den. Tror jag kommit över en fungerande för 900kr nu så blir nog att köpa den.Menriksson skrev:Tjena!
Jag har en trasig vindrutetorkarmotor, den går inte att kontrollera med reglaget i kupén utan torkarna far sitt eget liv. Har läst lite och detta verkar vara ett vanligt fenomen på C5:orna om motorn blivit fuktskadad. Min fråga är, går det att laga detta, lämna in på någon elektrikerfirma eller är det bara köpa ny? Någon som har erfarenhet av detta problem?
Mvh
Jobbet är oftast inte svårt, utan det tar bara tid. 500-1000 kr för bara arbetet låter rimligt.Menriksson skrev:Frågan är va man får betala för att lämna in den på firma, blir säkert en 4-500kr och så visar det sig att dom inte lagar den. Tror jag kommit över en fungerande för 900kr nu så blir nog att köpa den.
Kan du inte reparera själv och hittar en begagnad för 900 kr tycker jag inte att det är så mycket att fundera på.
C5 Coupé -00 manuell, grön
Hej
Har haft samma problem.
Bytte motorn men det hjälpte ej utan det satt i spaken.
Kan ju vara fel på motorn men troligen sitter det i spaken.
Det samlas lätt vatten där motorn sitter så det är inte fel att göra rent o torka torrt där också.
Jag gav 2000kr för motor o spak och det går att byta själv.
Har haft samma problem.
Bytte motorn men det hjälpte ej utan det satt i spaken.
Kan ju vara fel på motorn men troligen sitter det i spaken.
Det samlas lätt vatten där motorn sitter så det är inte fel att göra rent o torka torrt där också.
Jag gav 2000kr för motor o spak och det går att byta själv.