Chassis Setup and Troubleshooting
Postat: mån mar 23, 2015 22:18
Ny sida med lite tips på hur man enkelt kan felsöka bl. a däckstemperaturer
Chassis Setup and Troubleshooting
Chassis Setup and Troubleshooting
Club Corvette Swedens Webbforum
https://clubcorvettesweden.se/forum/
Det kommer jag ta reda så fort det går!Corv1-Micke skrev:Spännande!
Men hur mycket av de "riktiga" temperaturerna finns kvar i däcken från de snabba varven efter att man kört 1-1,5 nedkylningsvarv och stannar för mätning av däcktemperaturerna?
/Micke
Inte mycket, dels svalnar det ganska fort, dels jämnar temperaturen ut sig genom däcket.Corv1-Micke skrev:Spännande!
Men hur mycket av de "riktiga" temperaturerna finns kvar i däcken från de snabba varven efter att man kört 1-1,5 nedkylningsvarv och stannar för mätning av däcktemperaturerna?
/Micke
Och ha en polare med mätinstrument i högsta hugg.Tersan skrev:Inte mycket, dels svalnar det ganska fort, dels jämnar temperaturen ut sig genom däcket.Corv1-Micke skrev:Spännande!
Men hur mycket av de "riktiga" temperaturerna finns kvar i däcken från de snabba varven efter att man kört 1-1,5 nedkylningsvarv och stannar för mätning av däcktemperaturerna?
/Micke
Vill man vara noggrann är det säkrast att svänga in i depån med varma däck.
Det är planen!Mange_C5 skrev:..Och ha en polare med mätinstrument i högsta hugg.
Polare i depån (aka mekaniker) är alltid bra att ha!Corinthian skrev:Det är planen!Mange_C5 skrev:..Och ha en polare med mätinstrument i högsta hugg.