Sida 1 av 1

Chassis Setup and Troubleshooting

Postat: mån mar 23, 2015 22:18
av Corinthian
Ny sida med lite tips på hur man enkelt kan felsöka bl. a däckstemperaturer
Chassis Setup and Troubleshooting

Re: Chassis Setup and Troubleshooting

Postat: ons mar 25, 2015 2:46
av Corv1-Micke
Spännande!
Men hur mycket av de "riktiga" temperaturerna finns kvar i däcken från de snabba varven efter att man kört 1-1,5 nedkylningsvarv och stannar för mätning av däcktemperaturerna?

/Micke

Re: Chassis Setup and Troubleshooting

Postat: ons mar 25, 2015 9:08
av Corinthian
Corv1-Micke skrev:Spännande!
Men hur mycket av de "riktiga" temperaturerna finns kvar i däcken från de snabba varven efter att man kört 1-1,5 nedkylningsvarv och stannar för mätning av däcktemperaturerna?

/Micke
Det kommer jag ta reda så fort det går!
Dock är det olika bana-till-bana, men jag utgår från Mantorp.

Re: Chassis Setup and Troubleshooting

Postat: ons mar 25, 2015 12:44
av Tersan
Corv1-Micke skrev:Spännande!
Men hur mycket av de "riktiga" temperaturerna finns kvar i däcken från de snabba varven efter att man kört 1-1,5 nedkylningsvarv och stannar för mätning av däcktemperaturerna?

/Micke
Inte mycket, dels svalnar det ganska fort, dels jämnar temperaturen ut sig genom däcket.
Vill man vara noggrann är det säkrast att svänga in i depån med varma däck.

Re: Chassis Setup and Troubleshooting

Postat: mån mar 30, 2015 23:39
av Mange_C5
Tersan skrev:
Corv1-Micke skrev:Spännande!
Men hur mycket av de "riktiga" temperaturerna finns kvar i däcken från de snabba varven efter att man kört 1-1,5 nedkylningsvarv och stannar för mätning av däcktemperaturerna?

/Micke
Inte mycket, dels svalnar det ganska fort, dels jämnar temperaturen ut sig genom däcket.
Vill man vara noggrann är det säkrast att svänga in i depån med varma däck.
Och ha en polare med mätinstrument i högsta hugg.

Re: Chassis Setup and Troubleshooting

Postat: tis mar 31, 2015 8:15
av Corinthian
Mange_C5 skrev:..Och ha en polare med mätinstrument i högsta hugg.
Det är planen!

Re: Chassis Setup and Troubleshooting

Postat: tor apr 02, 2015 22:35
av Tersan
Corinthian skrev:
Mange_C5 skrev:..Och ha en polare med mätinstrument i högsta hugg.
Det är planen!
Polare i depån (aka mekaniker) är alltid bra att ha!