Min 72:a tömde styrservon när jag svängde upp på garageuinfarten. Tips om hur man avlägsnar och renoverar den. Svårt att se var det läcker och jag har ingen billyft.
Tacksam för all info.
Läckande styrservo.
Läckande styrservo.
1972 cab 350 aut.
Re: Läckande styrservo.
Innan du tar bort hela servon kolla på det inte bara är en slang som lossnat eller gått sönder
Medlemsnummer 3955
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: Läckande styrservo.
Torde vara en av de 4 slangarna som har brustit.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Re: Läckande styrservo.
Hur är slangarna applicerade..(herr gud sicket jävla dumt ord) Hur sitter dom fast? Ser ut som om dom är klämda runt rören.
1972 cab 350 aut.
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: Läckande styrservo.
Minns jag inte fel sitter ena slangen på servopumpen med slangklämma och resten med "mutterförband". Om du böjer dem ordentligt så kan du kanske se torksprickor eller hål. Jag skulle bytt alla 4 vid minsta "åldring". Bättre och ha tid på sig nu, än att labba i sommar.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: Läckande styrservo.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Re: Läckande styrservo.
Glappet jag har i ratten.Går det att minska det på nått sätt?
1972 cab 350 aut.