Generellt receptet för en 90:a (och de c4or som har ALU lock och om man inte ska göra GAS eller kompressor..
1. Planera ordentligt effekt mål, kommade modds osv.. det är ju borkastat att göra en modd som sedan är värdelös när man gör nåt annat nästa år..
2. Gör så mycket som möjligt på en gång.
Börja här.
3. Hedders och friflödande avgasssystem.
4. Ny cam, (akta dig så att den inte blir för stor så du stöper på avgasstestet) men profil mellan 220 till 230 , tex comp 08-305-8, Kan behöva en ny converter om man kör automat och annan utvxl..
5. Porta insuget och toppar (Om man portar själv annars gå vidare)
6. Nytt insug tex superram el LT1
7. Nya toppar, (för att det ska vara värt besväret bör man satsta på AFR, Canfeild/jeg's, ProTopline, holley 300-570) Tänk på att org locken har 58cc förbränningsrum och man vill ju inte förlora så mycket komp.. större trottel
och på en 90a beöver inte pumpen bytas i första taget..
Och tyvärr Miniram ger inget mycket mer än en tom plånbok på en annars org motor. Har man däremot gjort moddsen som står så är det en trolig siffra (Mycket smart marknadsföring måste jag säga

)