Sida 1 av 1

Efter 3 Camaros och en Monza blev det en Vette till slut

Postat: mån jun 20, 2016 15:40
av MatsA
Hittade en Millenium yellow 02 cab M6 efter en längre tids letande, ser fram emot en något lugnare period av meckande mot tidigare Chevor senaste var en 89a Iraq-Z 350TPI T-top måste säga att C5an är ett ordentligt lyft :D
Problem som jag hittat är en något svajig bränslemätare samt att låset till mitt consolens lock har gett upp annars fungerar allt annat och den verkar ha varit mycket väl omhändertagen genom åren, bilen kommer från ett dödsbo och har endast gått cirka 350mil på dem senaste 6 åren :shock:
Bilen har Corvette club märken här och där så tidigare ägare har varit med i klubben, jag köpte den på bilfirma.
IMG_1014.JPG
IMG_1008.JPG
IMG_1005.JPG
IMG_1002.JPG
Ska försöka gå med i klubben så fort det går :)

//Mats

Re: Efter 3 Camaros och en Monza blev det en Vette till slut

Postat: mån jun 20, 2016 16:01
av Peter Anjou
Hejsan !

Svajig bränslemätare är nog "vanligt" på C5 or. Sök här på Forumet så hittar du säkert
nåt tips för att fixa till det !

Lycka till med bilen ! ( gult är ju snyggt ! ) :D

Re: Efter 3 Camaros och en Monza blev det en Vette till slut

Postat: mån jun 20, 2016 16:16
av MatsA
Tack !

Ja förstått att det är rätt vanligt med strulande soppa mätare, ska slaska i lite " STP " få se om det är nåt i beläggningsväg som kanske ställer till det dem står ju stilla en hel del och särskilt den här som stått stilla väldigt mycket sista åren.
Det är nåt med den gula färgen tycker den är helt rätt :wink:

//Mats

Re: Efter 3 Camaros och en Monza blev det en Vette till slut

Postat: tis jun 21, 2016 20:47
av Mike C5
Grattis till en fin c5 cab. Jag väntar på att NBV ska bli klara med min automat låda så man får njuta lite av både sommar och bil.
Min tank mätare var lite seg förra ägaren körde väldigt lite och tankade aldrig fulltank av någon anledning. Så vid min första tankning fyllde jag fullt och mätaren kom bara till 3/4. Men efter att kört några mil så steg den sakta men säker och har kommit igång fint nu vid senaste tankningen gick den upp till fullt direkt. Men om den fladdrar och rycker verkar det mer som ett el fel eller dålig kontakt min va nog bara lite trög.
Bild på min finns på länk nedan.
http://www.garaget.org/?car=394580
Med vänlig hälsning, Mike

Re: Efter 3 Camaros och en Monza blev det en Vette till slut

Postat: ons jun 22, 2016 22:25
av MatsA
Ska pröva att tanka upp den fullt får se om det hjälper, grattis själv till en riktigt fin cab du också, lycka till med lådan det brukar vara så att dem ryker förr eller senare tyvärr men nu ska du klara dig så länge bilen lever.