Sida 1 av 1

Kuggkrans/startmotor/ministarter?

Postat: tor dec 09, 2004 18:22
av Terner
Vet att jag är lat nu men om man har 168 kuggar på startkransen hur många ska de va på startmotorn?

Sätter ju headers på bigblocken nu är en ministarter en fördel? En del säger ju att headers värmer originalstarten så man får startsvårigheter vid varmstart. Med en "mini" är det mer luft imellan.

Skyddsplåt a la "värmesköld" är det ett alternativ?

Andra säger att en ministart drar orimligt med ström (grövre lindningar) så man får mindre startkapacitet (kan dra runt färre varv) innan batteriet är slut.

Plz förmedla era erfarenheter tack på förhand

/Terner

Postat: tor dec 09, 2004 19:34
av StingrayRacing
Har 2" headers på min 468 och det har alltid funkat med en vanlig startmotor. Har aldrig haft ett bekymmer med den.

Postat: tor dec 09, 2004 19:41
av 2QIK4U
En ministart funkar kanon!! inga problem med startström.
snack från fok säkert haft nåt annat problem.....
mvh