Erfarenheter av fraktbolag från USA?

Här kan vi ta upp frågor som handlar om att köpa bil på nätet och att importera från utlandet.
Christian Larsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Erfarenheter av fraktbolag från USA?

Inlägg av Christian Larsson »

Då menar jag alltså inte nödvändigtsvis fraktbolag som härstammar från USA utan mer alla dom som används för att skicka saker därifrån :)

Ska hålla på och beställa delar i vinter, nu närmast ifrån VB&P.
Dom föreslog antingen BAX GLOBAL eller US Postal Service, Postal skulle kosta ungefär dubbelt så mycket att skicka med men jag har aldrig hört talas om BAX tidigare.

Vad är era erfarenheter av frakttider, kostnader och service från olika bolag?
Jag har hört historier om att man får vänta månader på sina paket, och andra får bromsoken från USA efter två-tre dagar...

Vore mycket intressant ifall någon har använt BAX förut, om de är bra så skickar jag givetsvis med dom.
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Jag har aldrig personligen kört medf BAX men jag har bara hört gott om dom.
Senaste gången jag beställde från VBP så va fan grejorna hemma på 2 dar. Gick väll med UPS Express eller nått..
BAX köper väll "lediga" utrymmen på flygen så man vet väll aldrig riktigt när det skickas?
Kasta inte bäver i trähus.
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

Burlington Air Xpress är som vilket flygbolag som helst och har egna plan,,,men till norden gör de som ALLA andra....använder sig av SAS cargo...köper in sig....precis som (nästan )alla andra...kostar som andra och lika påluitliga som andra,,,De har ett kontor ute i Märsta starx innan arlanda bara gott,,,men så är det med "alla"andra med..*blink*
Skriv svar