Oljetråg
Oljetråg
Behöver svar från er före tisdag 28/12 om det kan finnas problem med eftermarknadens oljetråg vad gäller urymme till frambalken och markfrigång.
Frågan gäller både billigare kromade och mer racing tråg med större volum, ex. Mildons 7qt eller dyligt.
Jag har ingen aning om vad jag skall köpa så det enklaste är om ni har ett förslag på tråg och oljepump som funkar.
Motorn? 350 på 450-650hk, varv: 6500 kanske!
Frågan gäller både billigare kromade och mer racing tråg med större volum, ex. Mildons 7qt eller dyligt.
Jag har ingen aning om vad jag skall köpa så det enklaste är om ni har ett förslag på tråg och oljepump som funkar.
Motorn? 350 på 450-650hk, varv: 6500 kanske!
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
så länge du ej ska över 700 hk är det ingen ide att köpa ett rent racetråg och ORGINAL GM Corvettetråg med en Skvalpplåt är det bästa du kan köpa i så fall.....
Ska du ta ut mer effekt än så...kan du lätt lägga dig underbilen och mäta avståndet tilll framvagnsbalken...de flesta trågtillverkare har mått på sånt,,,men INGEN bil från Chevrolet har så bra utrymme som corvetten vad gäller frigången .....bara vissa helt 4kantiga racetråg har problem med balken annars grönt...
men som sagt under 700 hk...stay to Orginal...annars köper jag gärna ditt org.tråg!!
mvh
Ska du ta ut mer effekt än så...kan du lätt lägga dig underbilen och mäta avståndet tilll framvagnsbalken...de flesta trågtillverkare har mått på sånt,,,men INGEN bil från Chevrolet har så bra utrymme som corvetten vad gäller frigången .....bara vissa helt 4kantiga racetråg har problem med balken annars grönt...
men som sagt under 700 hk...stay to Orginal...annars köper jag gärna ditt org.tråg!!
mvh
Bra!
Orginaltråget sitter kvar på orginalmotorn. Det är till "lekmotorn" som jag skall ha ett tråg. Delarna börjar samla ihop sig och jag blev osäker på om det skulle vara ett specialtråg till Corvette. Någon hade hör det, men vad jag förstår så behöver jag alltså inte ta hänsyn till något speciellt utom att chrometråg av billig kvalitet läcker.
God fortsättning

Orginaltråget sitter kvar på orginalmotorn. Det är till "lekmotorn" som jag skall ha ett tråg. Delarna börjar samla ihop sig och jag blev osäker på om det skulle vara ett specialtråg till Corvette. Någon hade hör det, men vad jag förstår så behöver jag alltså inte ta hänsyn till något speciellt utom att chrometråg av billig kvalitet läcker.
God fortsättning
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Jag köpte ett kromat från Persåkers, det har aldrig läckt en droppe....
Tror nog att det mer händer ihop med hur det skruvas dit
För övrigt så är det inte framvagnsbalken som är problemet med platsen utan styrlänkaget med sitter så pass långt fram från nedbyggnaden på tråget så det brukar inte heller vara nåt problem.
/Tommy
Tror nog att det mer händer ihop med hur det skruvas dit

För övrigt så är det inte framvagnsbalken som är problemet med platsen utan styrlänkaget med sitter så pass långt fram från nedbyggnaden på tråget så det brukar inte heller vara nåt problem.
/Tommy
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Att kromade läcker beror på att ytan är så extremt slät, att packningarna inte får något att täta emot. Det blir inget material som trycks in i själva packningen.
Senast redigerad av StingrayRacing den sön dec 26, 2004 22:57, redigerad totalt 1 gånger.
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'