Reklam -75
Reklam -75
Om ni med Corvett -75:or vill ha en kopia på en annons från -75 som jag köpt på eBay, så skicka ett mail

548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Först av allt regestrerar man sig på eBay, för att få lägga bud/köpa direkt. Sedan om man vill använda PayPal som betalnings sätt. Rekommenderar detta då Pal fungerar som en mellan hand för pengatransaktionen. Ditt kreditkort kopplas till Pal som drar den summa som krävs för köp och frakt.
Ingen obehörig kommer åt ditt kort. Pal är i stort världsomfattande med utbyggnad av kontor på flertalet kontinenter.
På något du vill ha lägger du ett max bud. e-Bay bjuder sedan åt dig automatiskt med rimliga överbud. ex 25 cent för billiga saker till $100 på bilar.
När du vunnit en auktion så kommer det en fråga om du vill betala direkt ekker om du vill be säljaren om köpe + fraktsumma.
Efter säljaren kollat vad frakten kostar får du en faktura per e-post som du sedan betalar genom PayPal.
e-Bay fungerar som något så ovanligt idag genom att man litar på varandra. Det skickas också feedback både från köpare och säljare, vilket man är mycket mån om att få. Skulle nån få negativ kritik så syns det direkt.
e-bay står också som en garant med ersättning om det skulle dyka upp någon skojare.
De jag har handlat med har i stort skickat sakerna direkt som de ser att man betalat.
Reklam sidorna köptes 26/1 och kom idag 3/2
Det är proffsigt packat och sakerna ser ut så som det beskrivits.
Själva systemet litar jag på till 100% men att något kan gå fel finns det väl alltid möjlighet för.
Hur som helst finns ett stort utbud av prylar, samt man betalar ju det men är villig!
Är det något man gärna vill ha är det spännande den sista minuten
Prova, Det första jag köpte var ett vykort på en Vette-75 för $2,25 med frakt för $2
Ingen obehörig kommer åt ditt kort. Pal är i stort världsomfattande med utbyggnad av kontor på flertalet kontinenter.
På något du vill ha lägger du ett max bud. e-Bay bjuder sedan åt dig automatiskt med rimliga överbud. ex 25 cent för billiga saker till $100 på bilar.
När du vunnit en auktion så kommer det en fråga om du vill betala direkt ekker om du vill be säljaren om köpe + fraktsumma.
Efter säljaren kollat vad frakten kostar får du en faktura per e-post som du sedan betalar genom PayPal.
e-Bay fungerar som något så ovanligt idag genom att man litar på varandra. Det skickas också feedback både från köpare och säljare, vilket man är mycket mån om att få. Skulle nån få negativ kritik så syns det direkt.
e-bay står också som en garant med ersättning om det skulle dyka upp någon skojare.
De jag har handlat med har i stort skickat sakerna direkt som de ser att man betalat.
Reklam sidorna köptes 26/1 och kom idag 3/2
Det är proffsigt packat och sakerna ser ut så som det beskrivits.
Själva systemet litar jag på till 100% men att något kan gå fel finns det väl alltid möjlighet för.
Hur som helst finns ett stort utbud av prylar, samt man betalar ju det men är villig!
Är det något man gärna vill ha är det spännande den sista minuten

Prova, Det första jag köpte var ett vykort på en Vette-75 för $2,25 med frakt för $2
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Aha. Jag misuppfattade dig. Jag trodde att du hade köpt en bil på ebay... undrade just varför annonsen för den skulle vara intressant för andra... :)
Jag har handlat genom ebay och håller med dig om att det fungerar mycket bra och är jäkligt roligt. De saker som jag har fått har varit precis som jag förväntat mig. Plus att man blir lite glad varje gång över att det faktiskt är en sån ärlig attityd där.
Men jag funderar nu på att eventuellt köpa BIL den vägen, och när det handlar om de summorna och att den måste granskas, då vågar jag inte chansa.
Jag trodde jag kunde få lite info om hur du genomförde ett köp av en bil alltså... :)
Men tack för det utförliga svaret.
Jag har handlat genom ebay och håller med dig om att det fungerar mycket bra och är jäkligt roligt. De saker som jag har fått har varit precis som jag förväntat mig. Plus att man blir lite glad varje gång över att det faktiskt är en sån ärlig attityd där.
Men jag funderar nu på att eventuellt köpa BIL den vägen, och när det handlar om de summorna och att den måste granskas, då vågar jag inte chansa.
Jag trodde jag kunde få lite info om hur du genomförde ett köp av en bil alltså... :)
Men tack för det utförliga svaret.
Erik:
Jag köpte min Corvette på Ebay! Innan jag la handpenningen så hade jag en kontakt som kunde provköra bilen och ge ett oberoende omdömme om den. Så jag sökte i det området där min kontakt verkade. Annars finns det ju oberoende firmor som åker ut och besiktar ett ev objekt du är intresserad av.
Det som jag dock tycker är viktigast är att man etablerar en kontakt med säljaren och ställer massor med frågor. Att få förtroende för säljaren tycker jag är viktigt eftersom det är mycket pengar det handlar om. En seriös säljare tar sig tid att svara.
För man dåliga/ofullständiga svar så skall man se upp, det behöver ju inte betyda något, men kan indikera en slarvig/ointresserad bilägare. Struntar man i att svara på frågor så struntar man också i oljebytet osv, så resonerar jag iallafall.
Om du hittar en bil som är intressant så ta kontakt med säljaren bums eftersom tiden snabbt rinner iväg. Speciellt om någon skall hinna titta på bilen innan du köper den.
Under den tid jag sökte bil hittade jag ett några "småskuttar" som enbart renoverade Corvetter. Plockade ner hela bilen, lyfte av karossen, lackade och renoverade i stort sett allt. Hade också bilder på hela renoveringen, det tyckyte jag lät mycket seriöst. Priset var ca $16000 för en C3:a i toppskick.
Går det att "låsa" betalningen på PayPal?? Jag har aldrig hört talas om det.
Jag köpte min Corvette på Ebay! Innan jag la handpenningen så hade jag en kontakt som kunde provköra bilen och ge ett oberoende omdömme om den. Så jag sökte i det området där min kontakt verkade. Annars finns det ju oberoende firmor som åker ut och besiktar ett ev objekt du är intresserad av.
Det som jag dock tycker är viktigast är att man etablerar en kontakt med säljaren och ställer massor med frågor. Att få förtroende för säljaren tycker jag är viktigt eftersom det är mycket pengar det handlar om. En seriös säljare tar sig tid att svara.
För man dåliga/ofullständiga svar så skall man se upp, det behöver ju inte betyda något, men kan indikera en slarvig/ointresserad bilägare. Struntar man i att svara på frågor så struntar man också i oljebytet osv, så resonerar jag iallafall.
Om du hittar en bil som är intressant så ta kontakt med säljaren bums eftersom tiden snabbt rinner iväg. Speciellt om någon skall hinna titta på bilen innan du köper den.
Under den tid jag sökte bil hittade jag ett några "småskuttar" som enbart renoverade Corvetter. Plockade ner hela bilen, lyfte av karossen, lackade och renoverade i stort sett allt. Hade också bilder på hela renoveringen, det tyckyte jag lät mycket seriöst. Priset var ca $16000 för en C3:a i toppskick.
Går det att "låsa" betalningen på PayPal?? Jag har aldrig hört talas om det.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
Jo, det är framförallt betalningsbiten som jag är lite osäker på. Om de kan låsa betalning på PayPal så är ju det lysande. Fast jag vet inte om de kan det. Någon?
Har funderat på det där med extern besiktning och tror att det borde fungera om man vet på vilken nivå de lägger det. Alltså, vad en 3:a i testprotokollet egentligen betyder.
Har funderat på det där med extern besiktning och tror att det borde fungera om man vet på vilken nivå de lägger det. Alltså, vad en 3:a i testprotokollet egentligen betyder.
De har ju i alla fall det här:
http://pages.motors.ebay.com/services/p ... ction.html
Sen hur det fungerar om man bor i Sverige, det är frågan.
Hur gick du tillväga med betalningen, gbak? PayPal rakt av?
http://pages.motors.ebay.com/services/p ... ction.html
Sen hur det fungerar om man bor i Sverige, det är frågan.
Hur gick du tillväga med betalningen, gbak? PayPal rakt av?
Jag betalade $1000 i handpenning via Paypal efter att min kontakt tittat på bilen och gett klartecken.
Resterande betalade jag med en postväxel som jag överlämnade personligen eftersom jag ville se bilen själv innan jag betalade slutsumman.
Jag tycker absolut man skall åka och titta på bilen personligen innan man betalar slutlikviden. Resorna till US kostar ju nästan inget just nu. dessutom kan det vara bra att fylla bilen med reservdelar och slippa momsen/fraken för dessa.
Innan man går in i en affär kan man alltid kräva att få ett foto av "title" vilket motsvarar det svenska reg.bevis. I title står det vem som äger bilen mm, om det är en "salvage" bil, dvs har varit skrotad men blivit renoverad.
I US gäller det att vara i besittning av "title". Den som har det i sin ägo anses juridiskt vara ägare av bilen. Om man skall köpa och importera en bil från US så är det "title" och "bill of sale" (kvittot) som är absolut nödvändiga dokument för att kunna få bilen igenom tullen.
Ja det fanns ju penga bevakning, det har jag inte sett.....
Resterande betalade jag med en postväxel som jag överlämnade personligen eftersom jag ville se bilen själv innan jag betalade slutsumman.
Jag tycker absolut man skall åka och titta på bilen personligen innan man betalar slutlikviden. Resorna till US kostar ju nästan inget just nu. dessutom kan det vara bra att fylla bilen med reservdelar och slippa momsen/fraken för dessa.
Innan man går in i en affär kan man alltid kräva att få ett foto av "title" vilket motsvarar det svenska reg.bevis. I title står det vem som äger bilen mm, om det är en "salvage" bil, dvs har varit skrotad men blivit renoverad.
I US gäller det att vara i besittning av "title". Den som har det i sin ägo anses juridiskt vara ägare av bilen. Om man skall köpa och importera en bil från US så är det "title" och "bill of sale" (kvittot) som är absolut nödvändiga dokument för att kunna få bilen igenom tullen.
Ja det fanns ju penga bevakning, det har jag inte sett.....
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
Jag skulle vilja sälja en eller några bilar via E-bay,,Behöver få mer utrymme/använder dem knappt,hur går man tillväga då?
och har de nån värderare i Sverige?
Kostar det mig nåt ifall det inte blir någon affär?
jag antar jag har rätt att säga nej till för låga bud??
någon erfarenhet av detta??
mvh R
och har de nån värderare i Sverige?
Kostar det mig nåt ifall det inte blir någon affär?
jag antar jag har rätt att säga nej till för låga bud??
någon erfarenhet av detta??
mvh R
Du kan sätta ett dolt reservationspris på dina försäljningar som gör att om du inte når den nivån så står det "Reserve not met" under budgivningen och det blir givetvis då inte någon tvingande försäljning. Du kan även sätta ett öppet direktköpspris som man kan köpa loss bilen med utan budgivning om så önskas.
Tror inte det kostar något om affären inte blir av.
Ombud däremot, kan jag inte svara på om de har här i Sverige.
Tror inte det kostar något om affären inte blir av.
Ombud däremot, kan jag inte svara på om de har här i Sverige.
-
- Corvetteälskare
Ornet,
Snygg vinge! Antar att det är din bil eller?
gbak,
Letade du länge efter din bil? Det verkar ju finnas hur mycket corvetter som helst på eBay, men antingen är de alldeles för fina, eller riktiga vrak. Det gäller ju att hitta någon på en lämplig "nivå", så man har lite att göra i garaget, men inte blir tvungen att säga upp sig från jobbet för att skruva på heltid...
Snygg vinge! Antar att det är din bil eller?

gbak,
Letade du länge efter din bil? Det verkar ju finnas hur mycket corvetter som helst på eBay, men antingen är de alldeles för fina, eller riktiga vrak. Det gäller ju att hitta någon på en lämplig "nivå", så man har lite att göra i garaget, men inte blir tvungen att säga upp sig från jobbet för att skruva på heltid...
Jag letade i ungefär 2-4 dagar.....jag hade nog "vråltur". Men jag diskuterade med tre olika säljare samtidigt innan jag bestämde mig.
Nu när jag håller på att måla under bilen inser jag att jag ännu inte hittat en enda rostfläck på ramen, och ingen annanstans heller för den delen vad beträffar hjulupphängning/ram etc.
Den är helt rostfri undertill !!!! Däremot lämnar elsystemet en del att önska, eller rättare sagt frånvaron av elsystemet. Men nåt ska man väl ha att pyssla med också......
Så nog går det att hitta bra objekt utan att behöva lägga ut en förmögenhet.
Min bil kostade "bara" $8100 sedan tillkomer ju övriga importkostnader på ca 20-25*'kr.
Nu när jag håller på att måla under bilen inser jag att jag ännu inte hittat en enda rostfläck på ramen, och ingen annanstans heller för den delen vad beträffar hjulupphängning/ram etc.
Den är helt rostfri undertill !!!! Däremot lämnar elsystemet en del att önska, eller rättare sagt frånvaron av elsystemet. Men nåt ska man väl ha att pyssla med också......
Så nog går det att hitta bra objekt utan att behöva lägga ut en förmögenhet.
Min bil kostade "bara" $8100 sedan tillkomer ju övriga importkostnader på ca 20-25*'kr.
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
-
- Corvetteälskare
Jo, hittade man en sådan bil för det priset skulle jag slå till direkt, men det är ju tyvärr en del osäkerhetsfaktorer inblandade...
Men du kanske vill sälja din?
Visst, det finns ju många som pysslar med att ta hem bilar på beställning, men det känns ju heller inte som man vill betala, vad vet jag, 10-15-20 papp?, för något som egentligen är ett rent nöje, dvs att åka till USA och spana på gamla Corvetter.
Men du kanske vill sälja din?

Visst, det finns ju många som pysslar med att ta hem bilar på beställning, men det känns ju heller inte som man vill betala, vad vet jag, 10-15-20 papp?, för något som egentligen är ett rent nöje, dvs att åka till USA och spana på gamla Corvetter.
Javisst!
Men jag är rädd att priset har stigit en bra bit över $8100.........
Men jag är rädd att priset har stigit en bra bit över $8100.........

388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
Hej Gbak! Grattis till ditt fantastiska klipp som du gjort! En vette med kromade kofångare både bak och fram och som har en fin inredning dessutom. Det verkar har funkat fint med betalning och leverens dessutom och du får ju inga problem heller vid besiktningen pga årsmodellen. Jag hade då bara problem när jag importerade min vette. Åkte över till Florida 1990 för att köpa mig en C3:a och i tron att de fanns i mängder och att de var billiga framförallt. En corvette affär i Pompano Beach hade ca 50 bilar allt ifrån 1953 till 1975 och alla var i mint condition. 75:an kostade 12.000 Dollar och var som sagt den billigaste bilen. Träffade en svensk snubbe på en bilaffär som var himla trevlig och som sa att han kunde hjälpa mig om jag inte hittade en vette när jag var i Florida. Jag tyckte alla var för dyr så jag åkte hem tomhänt. Tog kontakt med honom året efter och han ville jag skulle skicka pengar. Han ingav ett sånt förtroende så jag skickade 6.000 dollar och jag sa att jag ville ha en vette mellan 1968-1972. Han missade en 72:a cab för 7.500 dollar, synd, för en Japan han före. Till slut efter ett års ringande till honom , var är min bil? så sa han, du har en gul corvette och den går som själva faan. Vilken lycka! Alla trodde att jag hade blivit blåst men så var inte fallet. Bilen anlände till Göteborg och jag åkte för att hämta den. När jag kom till tullen så berättade tullgrabbarna att de hade sett bilen. Har det varit en utställnings bil, frågade de. Va, sa jag. Jo det verkar har suttit dekaler i bakrutan. Jag har inte sett bilen, sa jag och förresten vad har det med saken att göra? Vad har du betalt för bilen, frågade de. Ja 6.000:- dollar, sa jag. Det tror vi inte på, sa tullgrabbarna och tog fram Hemmings motortidning, och sa,dessa bilar kostar minst 15.000 dollar. Är ni så dum att jag köper en vette för 15.000:- dollar om jag kan köpa en i Sverige för hälften. De hotade med fängelse och böter om jag hade ljugit för de. Jag satt ca en timme hos dessa tullgrabbar och tjafsade. När jag skulle hämta ut bilen i frihamnen så startade inte bilen. Helt död. Fick start kablar men inget liv i v-åttan. Slut bensin. I med bensin och så fick den liv, härligt. Åkte så mot sthlm. Detta var i slutet på november. Sov över hos syrran i u.väsby och åkte dagen efter mot Umeå. När vi kom till Uppsala började det tok snöa och vi kom slutligen till kramfors efter 10 mils körning i 50 km/h och med 255:or runt om. Dagen efter hade det frusit till så då var det inga problem. När jag skulle besiktiga min bil så behövdes det ett bromsintyg och det var bara Klintberg & Way som skrev ut dessa och de måste se bilen. Kul! Trimmad 350, stumt monterad motor, 4:11,1 utvx, varvar 3000 vid 90 km/h är ju inte så kul att köra några längre sträckor med, så bilen fick stå i mitt garage tills bättre tider stundar. Året 2002 så ringde jag till Förenade bil (nytt namn på k&b)och nu samarbetade de med motorcentrum så jag åkte dit här i Umeå. Intyget kostade bara 1000:- nu istället för 3.850:- som de ville har tidigare. Glad ihågen så åkte jag till bilprovningen för att göra reg besiktningen men då blev det tvär stopp, eftersom jag ville besiktiga min bil som en 75:a. Nä så kan man inte göra sa bes-snubben. Jo men det står ju 09/75 i min vänstra dörr att den är tillverkad. Nä du, du kan inte bestämma årsmodellen utan det är GM som bestämmer det, sa bes-snubben. Om jag fixar ett intyg på att det är en 75:a från Förenade bil då? Ja då blir det en annan femma, sa bes-snubbe. Jag fick mitt intyg och åkte till min besiktning och fick tyvärr inte träffa den som besiktigade min bil första gången utan en finlandssvensk karl. Han visste inte hur han skulle göra med besiktningen, kanske kanske inte sa han, men jag kan återkomma imorgon, sa jag. Sagt och gjort jag åkte dit. Först ville han ha mera pengar, eftersom tiden hade gått ut efter första besiktningen, och han hade glömt att ta ut detta när jag var där. Jag slantade och frågade: Men är bilen godkänd då? NÄ det är den inte, sa finlandssvensken. Ja, hade jag ett maskingevär då vete katten vad som hade hänt. Detta var i Juni och slutligen i november gick bilen igenom, som en årsmodell 1976 och med ett intyg att motorn klara de svenska avgasbestämmelserna. Jipppi! äntlligen kan man köra lagligt! 

Wow!
Det låter som en riktig mardröm att behöva vänta såå länge på att få bilen regbesiktad. Vad har du gjort under tiden, renoverat renoverat renov ............?
Jag hoppas verkligen att min regbesiktning går smidigare när det blir dax.
Det låter som en riktig mardröm att behöva vänta såå länge på att få bilen regbesiktad. Vad har du gjort under tiden, renoverat renoverat renov ............?
Jag hoppas verkligen att min regbesiktning går smidigare när det blir dax.
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
Jag var faktiskt på väg till sthlm för att köpa ett bromsintyg men i samma veva rasade automatlådan, spraggen i tvåans paket blev mos. Detta var 1993. Renoverade automatlådan och satte dit en heavy duty sprag. Var ute och provkörde en kväll då en brutta på cykel kollade in min bil, så jag tänkte, här måste visas vad en vette går för. Drog ner spaken till ettans växel och gav full gas. Skriiiiiik och så in med nästa vxl och så rasslade det till av bara den. Jag hörde hur hon garvade så jag sjönk ner i förarstolen och bad till gud att jag kunde ta mig hem till garaget för egen maskin. Men varför bilen blev stående berodde på att jag inte fick ut tummen.... Visst har jag renoverat eller bytt som t ex ok, handbroms, huvudbromscylinder, bromsservoklockan, servostyrningen, kylarramen, fönstermekanismen, starmotor, startkrans, avgassystem osv. Inredningen står på tur nu, spruckna dörrsidor och dåliga gummilister har solen i Florida sett till så det står nu på tapeten. Men jag gillar ju att gasa och min garage kompis körde ju snabbare än vad jag gjorde på blackracet så det vore ju kul att stoppa i min rollercam, rullvippor och byta insuget till ett victor jr som jag har haft liggande ngra år.....men som sagt tummen sitter långt in.... vi får väl se 

Spännade historia pappi
Men jag förstår inte hur du kunnde vänta så länge? Hur mycket har du kört utan regning
Kan tänka mig att det klia i gas foten att ut och leka.
Vågat att lita så på honom i Florida men kul att det finns så ärligt folk!!!
Vad är det för automat i den ?
Hoppas du får kul i år och kan köra utan att oroa dig för polisen.
Mvh
MrV8
Men jag förstår inte hur du kunnde vänta så länge? Hur mycket har du kört utan regning

Vågat att lita så på honom i Florida men kul att det finns så ärligt folk!!!
Vad är det för automat i den ?
Hoppas du får kul i år och kan köra utan att oroa dig för polisen.
Mvh
MrV8
Det sitter en Th 350 låda i den med shiftkit och ett Derale oljetråg med kylkanaler! Vet ej om tråget gör någon nytta för värmen men det ser fränt ut iallafall. Det satt en turbin med stallspeed på 2600 varv i den när jag köpte bilen men nu har jag satt dit en 10" A1 med stallspeed på 3500 varv. Trodde det var något fel på den vid första provkörningen, för den slirade så in i h-vete men blev upplyst av en polare att de är så där. Inget att rekommendera för de som tycker om att ruppa runt stan, men vid race är den bra. Det är som att släppa kopplingen på en bil, den greppar något oerhört. Men visst man skall ha däck som greppar och det har inte jag så den kommer inte till sin rätt än... har några M/H på gång.
En annan anledning att bilen fick stå var att jag startade ett företag och där plöjde jag ner mina besparingar så den gule fick vänta. Provkörningar har förekommit till och från verkstan och det är väl tillåtet?
En annan anledning att bilen fick stå var att jag startade ett företag och där plöjde jag ner mina besparingar så den gule fick vänta. Provkörningar har förekommit till och från verkstan och det är väl tillåtet?

Det låter som du har en riktigt vass motor
Hur känns det om man kör lungt med en sån turbin? kan du komma någon stans då eller vad är minsta varvtal som bilen åker framåt på?
Känns inte som det skulle vara något för mig, gillar själv att glida omkring och cruisa. Gillar även när man kan dra loss ljulen på låga varv.
Men blir nyfiken
Vilka varvtal gillar motorn bäst? Vad har du för godis på den?
Hoppas ditt företag går bra nu och du kan skörda frukterna av det!!
Visst tycker vi väll att man får prov åka lite
Men farbror blå brukar ha en annan åsikt om det som inte alltid är så trevlig
Är dom mer översende hos dig ? Tycker själv dom verkar bli hårdare desto längre ner i landet man kommer..... (kompisen hade en rally bil förut som han körde obesiktad och ibland avstäld till tävlingarna, oj vilka bekymer det blev sissta gången i kinekulle! och dyrt!!!)
Mvh
MrV8

Hur känns det om man kör lungt med en sån turbin? kan du komma någon stans då eller vad är minsta varvtal som bilen åker framåt på?
Känns inte som det skulle vara något för mig, gillar själv att glida omkring och cruisa. Gillar även när man kan dra loss ljulen på låga varv.
Men blir nyfiken
Vilka varvtal gillar motorn bäst? Vad har du för godis på den?
Hoppas ditt företag går bra nu och du kan skörda frukterna av det!!
Visst tycker vi väll att man får prov åka lite

Mvh
MrV8
Hej MRV8:a
Bilen funkar ju som en vanlig bil, det är bara att lägga i driven och åka men all kraft som motorn leverar försvinner delvis i "sliret" men då motorn varvas över 3500 varv så hugger den i av bara den! Det här är en raceturbin gjord mera för dragracing än för gatåka.
Motorn har jag inte haft isär för den var nyrenoverad vid köpet. Det är 70:an Lt1 botten del och 492 toppar och en mekankam. Original så hade dessa motorer ca 370 hkr och jag har kanske lite till också. Körde 8,6 och en 60 foot på 2,1 å 132 slutfart på 201 meter på lånade M/H 245:or från slutet på åttiotalet. Jag får smyga iväg för att det inte skall spinna. Jag har funderat på att stoppa i lite värre grejer för man vill ju inte bli frånåkt av någon 140 med B20 men då behövs både nya toppar och lustgas också för i Umeå går dessa bilar hårt. 402 meter på 10,95 smaka på den du!
Vad har du själv för motor?
Bilen funkar ju som en vanlig bil, det är bara att lägga i driven och åka men all kraft som motorn leverar försvinner delvis i "sliret" men då motorn varvas över 3500 varv så hugger den i av bara den! Det här är en raceturbin gjord mera för dragracing än för gatåka.
Motorn har jag inte haft isär för den var nyrenoverad vid köpet. Det är 70:an Lt1 botten del och 492 toppar och en mekankam. Original så hade dessa motorer ca 370 hkr och jag har kanske lite till också. Körde 8,6 och en 60 foot på 2,1 å 132 slutfart på 201 meter på lånade M/H 245:or från slutet på åttiotalet. Jag får smyga iväg för att det inte skall spinna. Jag har funderat på att stoppa i lite värre grejer för man vill ju inte bli frånåkt av någon 140 med B20 men då behövs både nya toppar och lustgas också för i Umeå går dessa bilar hårt. 402 meter på 10,95 smaka på den du!
Vad har du själv för motor?
Hollyyy !!!
Viken motor du har pappi!
Ja där ligger jag i lä ordentligt, har en 75a med smog motor, nu mer med CompCams dubbelkedja och 268 high energy cam och resten av konstigheter bort plockat. Avgas nu bokhorn & dubbelt 2,5 tums friflödes system.
Har även Edelbrock preformend rpm insug och holley 750dp som ska monteras men topparna är ju inte dom bästa för efekt ska byta dom när jag fått en bil såld till Edelbrocks rpm toppar med 64cc förbräningsrum
Sen bör jag väll bytta till heders oxå. så ska det väll bli någonstans mellan 350-380hk var det jag tänkt att det skulle bli i den så småningom.
Nu har jag inte kunnat provköra den ordentligt har hållit på och meckat med orginalförgasaren som inte vellat som jag vellat nu har jag monterat ny vacumklocka till sekundärportarna och manuel choke så ska vi se om den vill.
Återkommer i dagarna med hur den gick.
Borde väll vara ca 260hk i den nu skulle jag tro.
Har en orginal th400 låda med lågt stall varv.
Vad tror du det blir för tid med det?
(inte i närheten av din)
Får gratulera till ett riktigt kap du gjort! Akta så inte växelådan går igen låter som det kan smälla till ordentligt i den vid start!?
Mvh
MrV8
Viken motor du har pappi!
Ja där ligger jag i lä ordentligt, har en 75a med smog motor, nu mer med CompCams dubbelkedja och 268 high energy cam och resten av konstigheter bort plockat. Avgas nu bokhorn & dubbelt 2,5 tums friflödes system.
Har även Edelbrock preformend rpm insug och holley 750dp som ska monteras men topparna är ju inte dom bästa för efekt ska byta dom när jag fått en bil såld till Edelbrocks rpm toppar med 64cc förbräningsrum
Sen bör jag väll bytta till heders oxå. så ska det väll bli någonstans mellan 350-380hk var det jag tänkt att det skulle bli i den så småningom.
Nu har jag inte kunnat provköra den ordentligt har hållit på och meckat med orginalförgasaren som inte vellat som jag vellat nu har jag monterat ny vacumklocka till sekundärportarna och manuel choke så ska vi se om den vill.
Återkommer i dagarna med hur den gick.
Borde väll vara ca 260hk i den nu skulle jag tro.
Har en orginal th400 låda med lågt stall varv.
Vad tror du det blir för tid med det?

Får gratulera till ett riktigt kap du gjort! Akta så inte växelådan går igen låter som det kan smälla till ordentligt i den vid start!?
Mvh
MrV8
Senast redigerad av mrv8 den tis feb 08, 2005 22:28, redigerad totalt 1 gånger.
pappi
Du har inte funderat på dubbel turbo eller något sånt i jakten på att ligga etta i Umeå?
http://www.rmotorsport.com/2003/?sx=en.corvette
mvh
MrV8
Du har inte funderat på dubbel turbo eller något sånt i jakten på att ligga etta i Umeå?
http://www.rmotorsport.com/2003/?sx=en.corvette
mvh
MrV8
Hej igen Mr V8:a!
Du har ju fina grejor som väntar, tänker på dina rpm toppar och insug. Jag skrev för en tid sedan i ett inlägg ang en bra motorkombination där en go vän byggde en motor med rpm toppar och insug. Det var ett kitt från edelbrock och den skulle ge 437 Hkr vid ca 6000 varv vill jag minnas. Men snacka om en rapp motor och ett gassvar utan dess nåde. En perfekt gatmotor m a o. Sikta på denna kombination och jag kan garantera att varje gång du nuddar gaspedalen så kommer du att få ett flin på dina läppar. Men vad är det för kompa i din smog motor, du kanske skulle ta och byta kolvar? Men om man skall få en perfekt motor så skall man bygga från grunden. Balansera veven, toppdecka blocket, väga kolvar osv men det kostar ju en hel del som sagt. Jag är ingen expert på tider och sånt men nog borde du kunna köra mitten åttor på 201 meter med mjuka gatslicks om du har mot 400 hkr! Ang dubbelturbo så har jag ju Twin turbo huven på min bil så förutsättningarna finns rent karossmässigt men jag besitter inte kunskapen om turboinstallationer. Lycka till med din 75:a, förresten har du shiftkit i lådan? Jag har ett tuboaction shiftkit för th 400 lådan gjort för corvetter liggandes, kanske något för dig? MVH Pappi
Du har ju fina grejor som väntar, tänker på dina rpm toppar och insug. Jag skrev för en tid sedan i ett inlägg ang en bra motorkombination där en go vän byggde en motor med rpm toppar och insug. Det var ett kitt från edelbrock och den skulle ge 437 Hkr vid ca 6000 varv vill jag minnas. Men snacka om en rapp motor och ett gassvar utan dess nåde. En perfekt gatmotor m a o. Sikta på denna kombination och jag kan garantera att varje gång du nuddar gaspedalen så kommer du att få ett flin på dina läppar. Men vad är det för kompa i din smog motor, du kanske skulle ta och byta kolvar? Men om man skall få en perfekt motor så skall man bygga från grunden. Balansera veven, toppdecka blocket, väga kolvar osv men det kostar ju en hel del som sagt. Jag är ingen expert på tider och sånt men nog borde du kunna köra mitten åttor på 201 meter med mjuka gatslicks om du har mot 400 hkr! Ang dubbelturbo så har jag ju Twin turbo huven på min bil så förutsättningarna finns rent karossmässigt men jag besitter inte kunskapen om turboinstallationer. Lycka till med din 75:a, förresten har du shiftkit i lådan? Jag har ett tuboaction shiftkit för th 400 lådan gjort för corvetter liggandes, kanske något för dig? MVH Pappi
Som newbee, hur fungerar ett shiftkit?
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h