Tjena!
Funderar på om jag skall ta bort den kromade "väskhållaren" som sitter orginal? på bilen. Tänkte höra lite vad corvette folket här i svergie tycker att man skall göra. Själv tycker jag att den ser lite cool ut, men gör att bilen ser äldre ut än vad den är.
Så vitt jag vet så är den där väskhållaren inte original utan en eftermarknadspryl. Men vad vet jag.
Jag funderade ett tag på att sätta på en för att få plats med mer packning men ändrade mig sedan eftersom jag just tyckte att det skulle förändra utseendet på bilen för mycket. Det är jag väldigt glad att jag lät bli idag.
Det fanns väl som original-tillval på våra bilar?
Jag tycker det kan passa väldigt bra... inte larvigt på något sätt, ser bra ut!
Det skulle inte passa på min bil men på många andra, fast jag har bara sett en person använda det någonsin och det ser inte så fränt ut när man lastar på en resväska där... Så gallret är snyggt, men inte när det är lastat
Min åsikt= Den gör ju hela corvetten bakifrån sett nästan! mycket coool! Förra ägarn ska ha packat en resväska och 2 golfbagar där på vid golfsemestrar. Men det e ju en smaksak om du vill behålla den på. Om inte annat så kan du ju ha takluckorna där när du vill köra nercabat och vädret kanske blir sämmre framöver. Då finns det fästen för ändamålet att köpa. Annars kan du ,liksom jag har från förra ägarns fru, två sydda fodral till luckorna som man kan stoppa dom i och sedan spänna fast på pakethållarn!
Det var tillval om jag lärt mig rätt när du köpte corvetten en gång i tiden. Alltså inget som kom senare...
Gillar bättre en vinge fast jag skulle behöva ett *diskställ* att hänga fast rullstolen på
Har vinge på min, men har ingenstans att skicka upp bild på tyvärr...
Terner skrev:
Nja bränsleförbrukningen är inte något problem än den står ju mest på pallbockar i garaget och väntar på nya grejor...
Fast å andra sidan har man en femlitersdunk med sig som reserv så kan man ju alltid hoppas att det inte mer än en mil till macken hehe.
/Terner
Jag kan tänka mig at det är nervöst då
Men vill ju knappt ha så lite bensin med sig när det är smallblock i så med bigblock *ler stort* Då får man som du säger hoppas på en mil högst
Klara sig allt bra på din bil efter syrakatastrofen?
Lätt inte kul att ha pärlan i den stanken!
Nä.
Tack för bilden
Såg du inte att jag la upp bilden på sidan 1
Gillar helt klart vingar.
Är riktigt sugen på en själv, men det kanske blir för mycket med både vinge och galler.
Den på bilden här skulle passa min.
Missade tydligen den, såg bara den *jättegrymt Hi-Tech* vingen.
Förreste, har du bilder på några snygga vingar kan du gärna få maila över några om du vill