Sida 1 av 2
402m tider?
Postat: tor feb 24, 2005 22:11
av KrilleN
Hallå
Skulle vara kul och veta vad ni kört 201m/402m på med era C3 or.
Motor/låda/utväxling?
Krille N
Postat: tor feb 24, 2005 22:17
av 69
Mina tider från Mantorp i somras (klubbträffen):
Bilen är en 69:a coupe.
.----------------.---------------.--------------------------.---------------------------.
| Reaction Time | 60 Ft. Time | 660 Ft. Time / Speed | Qt. mile E.T. / Speed |
:----------------:---------------:--------------------------:---------------------------:
| 0.218 sec | 2.356 sec | 9.573 sec / 123.704 km/h | 14.659 sec / 153.467 km/h |
| 0.409 sec | 2.306 sec | 9.138 sec / 127.482 km/h | 14.287 sec / 157.105 km/h |
| 0.525 sec | 2.382 sec | 9.399 sec / 127.506 km/h | 14.323 sec / 159.522 km/h |
| 0.308 sec | 2.285 sec | 9.285 sec / 127.907 km/h | 14.188 sec / 161.463 km/h |
'----------------'---------------'--------------------------'---------------------------'
Motorn är en 355:a på ca 250 kusar. Kommer inte ihåg vilken utväxling jag har men den är ganska standard. Lådan är en preppad TH400.
Postat: tor feb 24, 2005 22:21
av frisk
Postat: tor feb 24, 2005 23:16
av ornet
401m
16,008 16,108 16,077 15,978 15,864
201m
9,95 8,687 9,727 9,552 9,943 10,35
350 orginal 165hk + lustgas 125hk (som funkade vid 8,687)
400 aut med shift kit
utvxl 3.08:1
Postat: fre feb 25, 2005 11:16
av pappi
Min tid på 201 meter: 8.68, 60 foot på 2.11 och slutfart 132 Km/h på snorhala lånade M/H 245:or från slutet på 80-talet.
Motor: 350 Lt:1
Låda: Th 350, shiftkit, A1 10" tubin stallspeed 3500 varv.
Utvx: 4.11:1
Effekt: uppskattningsvis 370 + hkr men med tanke på Ornet:s tid så har jag nog bara 290 Hkr!!!!!!

Bra kört Ornet , men är du säker på inte ditt lustgassystem gav mer än 125 Hkr ?

Postat: fre feb 25, 2005 12:37
av ornet
Nä, lustgasen ger inte mer men helt säkert ger motorn mer än 165hk. Om antalet hk är i minsta laget i Chevrolets info samt att jag har dubbla rör och ingen katalysator kanske gör en del.
sen kan man väl aldrig vara säker på om kammen är bytt.
Den går förvånandsvärt bra ialla fall.
En sak som jag tror ger bra tider är nog att jag aldrig får släpp på däcken 255/65-15
Gör ju heller aldrig nån däcksvärmare då det är vanliga vanliga gatdäck.
Postat: fre feb 25, 2005 12:59
av mrv8
Bra kört Ornet!
Tänk att orginalmotorn kan räka så långt

Jag som varit fundersam på Car & Drivers upgifter om 0-60 mph på 7,7sek med 165 hk men den kanske är möjlig? Dom körde även quarter-milesen på 16.1 sek 1975 enligt tidningen (may nummret).
Pappi
Vi hoppas på det bästa nästa vecka! Så byttet blir av.
Nyfiken på grejerna
Skulle vilja se din bil någon gång.
Mvh
MrV8
Postat: fre feb 25, 2005 18:43
av vett74
Har en tid på 9.34 å 128 i slutfartpå 201 me väldans hala vanliga däck

Postat: fre feb 25, 2005 18:59
av pappi
Ornet! Vad hade du för 60 foot ? Du måste ju ha väldigt bra däck med tanke på att det inte spinner och det är ju klart att tiden blir bra med fäste från start, men ändå så tror jag du har mer hkr i din motor än original 165 hkr.

Postat: fre feb 25, 2005 23:05
av Terner
Känner ju ingen press direkt den här sommaren är ju mest för att se till att allting i bilen fungerar ihop med nya motorn ju.
Men en intressant sak reaktionstiderna:
Hur kan det vara ett spann mellan 0.25 sekunder till typ somnat?
Reaktionstiderna är ju inte personliga egentligen utan när bilen rör sig efter flag.
/Terner
Postat: lör feb 26, 2005 9:07
av pappi
Terner. Intressesant fråga du ställde ang reaktionstider. Det gäller ju att starta när sista gula lampan har tänds på granen visserligen men chassit skall ju reagera också. Tror det är svårt att få en bra 60 foot om man har en bil som mer är gjord för att svänga med, t ex kraftigare kräng hämmare fram eller stenhårda stötdämpare osv. Till sommaren skall jag prova med att ta bort kränghämmaren fram och ev byta till några mjukare dämpare fram och bak. Fästet är a och o och speciellt vid 201 meters repor.
Det finns väl blackrace tävlingar där du bor, så åk dit och kör för det är vansinnigt roligt.

402m tider
Postat: lör feb 26, 2005 11:49
av Chrippe
sb 400cc Vortec toppar 60fot=1,78 201m=8,11 Km/h=141
Postat: lör feb 26, 2005 12:13
av Corv1-Micke
1/8mile (201m): 7.05sek @ 165kmh
1/4mile (402m): 11.03sek @ 192kmh
Tiderna är från Säve i somras.
/ Micke
Postat: lör feb 26, 2005 13:51
av StingrayRacing
Corv1-Micke skrev:1/8mile (201m): 7.05sek @ 165kmh
1/4mile (402m): 11.03sek @ 192kmh
Tiderna är från Säve i somras.
/ Micke
Riktigt fina tider. Körde du med dragradial?
Vad har du för motor / låda etc?
Postat: lör feb 26, 2005 16:47
av Terner
Hmm har bara siktat på en tolva i sommar
Postat: lör feb 26, 2005 18:31
av Terner
pappi skrev:Terner. Intressesant fråga du ställde ang reaktionstider. Det gäller ju att starta när sista gula lampan har tänds på granen visserligen men chassit skall ju reagera också. Tror det är svårt att få en bra 60 foot om man har en bil som mer är gjord för att svänga med, t ex kraftigare kräng hämmare fram eller stenhårda stötdämpare osv. Till sommaren skall jag prova med att ta bort kränghämmaren fram och ev byta till några mjukare dämpare fram och bak. Fästet är a och o och speciellt vid 201 meters repor.
Det finns väl blackrace tävlingar där du bor, så åk dit och kör för det är vansinnigt roligt.

Jodå ska testa i sommar.
Har ju inte hårdbestyckat motorn direkt utan satsat på körbarhet. Valde dessutopm att behålla originalconvertern en säsong.
En 460 motor på 450-500 hästar och bra vrid bör ju pysa iväg rätt bra ändå.
Dessutom valde jag att sättta på en 750 holley för att få bättre svar vid låga varv. Min teori är att det ska ge bättre 60 fot tider men vi får väl se.
Gör jag tolvor med den är jag nöjd, sen skruvar vi en vinter och gör lite bättre nästa säsong.
@Pappi: Tala gärna om vad dina experiment med dämpare och krängningshämmare ger. Kör inte ihjäl dig i slutet på kvatsmilen bara. I 200 behöver man kontakt med vägen
/Terner
Postat: lör feb 26, 2005 20:08
av pappi
Chrippe du har ju en helbra 60 fot, körde du med slicks?
Terner. Klart du kommer att köra en tolva och säkerligen en låg sådan med din puffra. Klokt av dig att inte sätta i en rejs turbin direkt utan testa med din original turbin och se vad den kan ge. Men ett råd till dig, köp några gatslicks så du inte går upp i rök ifall du skall köra dragracing. Tänk när du står bredvid en turbomatad BMW 02:a som håller sjutusen varv på sin 2 liters snurra och dina horn i pannan har skjutit ut en halvmeter, då gäller det att ta sig iväg och inte spinna bort sig som jag gjorde, INTE KUL!!!!!!!

Postat: lör feb 26, 2005 21:50
av Mattias
Har tyvärr ingen tid men hon spinner lätt loss på 295 orna.
och +400hk så borde tiden vara respektabel, om hon bara kunde låta bli att spinna
Så länge riskockarna håller sig bakom så

Postat: sön feb 27, 2005 18:33
av ornet
Reacton: 0,208 0,251 0,311 0,356 0,311
Svag motor = inget spinn, kanske
Jo jag tror ju att fabriksinformationen om 165 hk är i underkant.
I bracket är det ju en fördel med lite hk för att köra jämna tider. Inte så "karit" som låga låga tider men vinst är ju vinst.
Postat: sön feb 27, 2005 20:09
av Corv1-Micke
StingrayRacing skrev:
Riktigt fina tider. Körde du med dragradial?
Vad har du för motor / låda etc?
Tackar.
Kör med M/T ET Street
355 small block, TH400 låda
/ Micke
Postat: sön feb 27, 2005 21:17
av frisk
Corv1-Micke skrev:StingrayRacing skrev:
Riktigt fina tider. Körde du med dragradial?
Vad har du för motor / låda etc?
Tackar.
Kör med M/T ET Street
355 small block, TH400 låda
/ Micke
lol och vad har du mer micke!!!!

Postat: sön feb 27, 2005 21:42
av susanna113
Inte för att förstöra ngt men dragracing ska det vara, 0-160 på 1 sek. 3sek. upp till 400km/h, det är grejor det

Postat: sön feb 27, 2005 22:38
av StingrayRacing
frisk skrev:lol och vad har du mer micke!!!!

Har man bara lust kommer man långt eller.....

Postat: sön feb 27, 2005 23:06
av frisk
typ liksom änna då va!
men det finns ju mer än så eller?!?!?!
Postat: sön feb 27, 2005 23:14
av Corv1-Micke
Haha, jodå.
Har allt en liten blå flaska.
Synd bara att jag fick smuts i ett munstycke på Mantorp å blåste en kolv. Hade ju laddat för en 10:a... *hehe*
Postat: ons mar 02, 2005 21:35
av Stingray
402 meter? Hmmm... jag åker inte så korta sträckor... men jag har åkt til Övik på en 14 timmar så där... Det är njutning

Postat: ons mar 02, 2005 22:08
av 2QIK4U
14 timmar??!!,,,låter som det var med övernattning...*s*
Postat: ons mar 02, 2005 22:44
av gbak
Han kanske backade upp till Ö-vik?
Postat: tor mar 03, 2005 0:09
av Stingray
och tillbaka GLÖMDE JAG SKRIVA.....
Postat: tor mar 03, 2005 1:37
av GTA