Är det nåt annat jag skall titta på i samband med att jag byter tätningen. Det följer ju med en del andra o-ringar och div packningar i kitet.
Jag kommer även att byta alla servoslangarna samtidigt.
Ser ut så här:

OjTerner skrev:Skulle nog rekommendera en ny istället för att renovera originalet. Tycker den nya ger ett betydligt mer gediget intryck och smörjnippeln är borta. Numer är dom permanentsmorda. Har man nippel är det lätt att man trycker i för mycket fett som tränger in förbi packningarna till servooljan och sabbar det mesta.
/Terner
mrv8 skrev:OjTerner skrev:Skulle nog rekommendera en ny istället för att renovera originalet. Tycker den nya ger ett betydligt mer gediget intryck och smörjnippeln är borta. Numer är dom permanentsmorda. Har man nippel är det lätt att man trycker i för mycket fett som tränger in förbi packningarna till servooljan och sabbar det mesta.
/Terner![]()
Jag som pumpa med fett sprutan tills bara nytt fett kom ut här och där från ventilen *ler*
Men den fungerar fint nu efteråt än så länge i alla fall utan konstig färg på oljan men så kanske man inte ska göra nästa gång ?![]()
Hehe om allt är nytt och friskt ska man nog kunna göra så men lite märklig konstruktion är det allt![]()
/Terner
Mvh
MrV8
En tvåarmad avdragare samt en spindelledsavdragare kan vara bra att ha.gbak skrev:Det kan väl inte vara så lätt som att bara lossa muttrarna och dra isär???
Lite värme och ett slag med släggan så "klonk" är den uteStingrayRacing skrev:Hade för mej att jag använde en tvåarmad, men jag kan ha fel då det var ett par år sen. Det är bara å prova, så löser det sig.