Såg någonstans någongång att man kan vända hela drevmakanismen till varvräknarvajern så att den sticker ut åt andra hållet i stället, dvs anslutningen till varvräknarvajern.
Har jag drömt eller? I alla fall e de precis vad jag skulle behöva göra, som vanligt på grund av trångboddhet under huven.
Någon ????
/Terner
Vändning av drev till varvräknarvajer på fördelaren?
Vändning av drev till varvräknarvajer på fördelaren?
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

-
- Corvetteälskare
Nja du har inte sett mitt insug då...Johan Fräjdin skrev:Vända, hur menar du? Drevet kan ju bara sitta på ett sätt, men du kan väl sätta den i vilken vinkel du vill, det är ju bara att koppla av tändkablarna och snurra?
Snurrar jag den kommer utgången på "framsidan" av fördelaren och då är det inte plats. Nu pekar den åt passagerarsidan på baksidan. Vill vända den så den pekar åt förarsidan på baksidan av fördelaren.
Såg när jag kollade på fördelare att vissa kunde man vända drivningen, men försöker nog med en vinkelväxel i stället då.
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld