Vändning av drev till varvräknarvajer på fördelaren?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Vändning av drev till varvräknarvajer på fördelaren?

Inlägg av Terner »

Såg någonstans någongång att man kan vända hela drevmakanismen till varvräknarvajern så att den sticker ut åt andra hållet i stället, dvs anslutningen till varvräknarvajern.

Har jag drömt eller? I alla fall e de precis vad jag skulle behöva göra, som vanligt på grund av trångboddhet under huven.

Någon ????

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Johan Fräjdin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Johan Fräjdin »

Vända, hur menar du? Drevet kan ju bara sitta på ett sätt, men du kan väl sätta den i vilken vinkel du vill, det är ju bara att koppla av tändkablarna och snurra?
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Johan Fräjdin skrev:Vända, hur menar du? Drevet kan ju bara sitta på ett sätt, men du kan väl sätta den i vilken vinkel du vill, det är ju bara att koppla av tändkablarna och snurra?
Nja du har inte sett mitt insug då...

Snurrar jag den kommer utgången på "framsidan" av fördelaren och då är det inte plats. Nu pekar den åt passagerarsidan på baksidan. Vill vända den så den pekar åt förarsidan på baksidan av fördelaren.

Såg när jag kollade på fördelare att vissa kunde man vända drivningen, men försöker nog med en vinkelväxel i stället då.

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
sh454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av sh454 »

Du kan lyfta ur fördelaren och stoppa tillbaka den i exakt det läge du vill ha den. Jag har själv min drivning riktad snett bakåt mot förarplatsen.
:lol: :lol:
Stefan
Skriv svar