Fick växellådan på plats igår och idag var det provdax. Tog en liten tur i solen och allt funkade perfekt, växlarna gick i distinkt och fyran stannade i. Förut hoppade växeln ur vid gasuppsläpp ibland. Skönt att våren är på G!
Jag fick också lite vårkänslor och startade bilen idag efter 1,5 månaders stillestånd.
Mest för att kolla om alla utbytta tråg packningar var på plats och täta, samt att mätare funkade efter renoveringen av instrumenten.
Men det stank avgaser i hela huset och jag höll på att kola av efter bara en minuts körning.
Sedan tog mina vårkänslor slut....
(Bilen står fortfarande inbyggd i mitt "extended" garage!)
Jepp, har varit torrt ett par dar, även om det är ett par dm snö på gräsmattan.
qbak skrev:kola av
Tur att du fick av den i tid... Brukar få vädra rätt bra efter att man har haft igång den i garaget. Det blir väl några kubik avgaser rätt snabbt med dessa cylindervolymer.
Du har en mycket fet corvette Stingray Racing!. Jag har ett par foton på din bil i från power meet -93 i mitt bilalbum.
Jag glömmer alldrig första inntrycket jag fick.
(Titta den breddade vetten!!!)
johan lu skrev:Du har en mycket fet corvette Stingray Racing!. Jag har ett par foton på din bil i från power meet -93 i mitt bilalbum.
Jag glömmer alldrig första inntrycket jag fick.
(Titta den breddade vetten!!!)
Tackar!
Det var som tusan , har du bilder på Vetten sen -93... Då hade ju knappt lacken torkat.... bara 7 år gammal...