Sida 1 av 1

Kamlager byte i ett block tillv 80-85

Postat: tis mar 22, 2005 22:33
av alberto.becker
Håller på och monterar nya kamlager i blocket och undrar om det är någon skillnad 80-85 jämtemot 90an,har nämligen den boken och då står det
Number one cam bearing oil hole must be positioned so that oil holes are at the 1 o`clock and 5 o`clock positions.
Number two through number four bearing oil holes must be positiond at 5 o`clock position ( toward left side of engine and at a position even with bottom of cylinder bore )
Number five bearing oil hole must be in 12 o`clock position.

Stämmer även det här på ett block som är tillv 80-85 eller ändrade dom olje hålen eller? någon som vet? Mv A/B :wink:

Postat: ons mar 23, 2005 22:24
av Corv1-Micke
Det borde väl absolut vara samma på dessa block!?!
Hur satt de gamla innen du tog bort dem?

Jag har ett 80-85 Corvette block ståendes i garaget, kan åka förbi vid tillfälle och kolla om du vill...?

/ Micke

Postat: tor mar 24, 2005 0:14
av alberto.becker
Corv1-Micke skrev:Det borde väl absolut vara samma på dessa block!?!
Hur satt de gamla innen du tog bort dem?

Jag har ett 80-85 Corvette block ståendes i garaget, kan åka förbi vid tillfälle och kolla om du vill...?

/ Micke
Tack Micke det vore mycket värt för mig :D ,tycker själv att det borde vara lika som 90an men det ska man inte vara helt säker på :? . När jag införskaffade blocket så var inga lager montrade så därför denna fråga.
Mv A/B :wink:

Postat: fre mar 25, 2005 10:43
av alberto.becker
Hmm fick en web adress till andra sidan pölen för att få reda på fakta ang lagrenas position,kan bara konstatera att dom har samma problem som jag :roll: ,stora diskutioner dom olika emellan om vad som är rätt och fel. Jag följer nog skolboken även om det är till fel årsmod,kan tänka mig att dom möjligen ändrad på årsmod 92 men det är bara en gissning. Mv A/B :wink:

Postat: mån mar 28, 2005 22:58
av Corv1-Micke
Tjenare.

Jodå, lagrena i min 80-85 motor är monterade ganska exakt som du beskrivit.

/ Micke