Sida 1 av 2

Linelocks?

Postat: mån apr 04, 2005 21:27
av stingray350
Är det någon som kör med linelocks på era bilar och funkar det bra..? Hur svårt är det att installera och framför allt vad säger Mr.Bilprovningen?
Har lite problem med att lägga rökridåer utan att plåga bilen allt för mycket :oops: :lol:

Postat: tis apr 05, 2005 1:02
av 2QIK4U
Linelock funkar kanon.
Men det får inte jag säga för det kan uppfattas som reklam...fråga MRV( som köpt ett,,,om han nu hunnit montera det,,,
inget svårt att montrea....
och bilprovningen säger väl inget om du inte visar det och propsar på att få det inskrivet i regbeviset,,,då kanske de vill ha intyg etc...*s*
mvh R

Postat: tis apr 05, 2005 15:39
av stingray350
Ok. Bra.
Vad tar du för ett kitt?

/Andreas

Postat: tis apr 05, 2005 16:23
av 2QIK4U
Kan tyvärr ej besvara det för det kan missförstås som reklam eller affärsverksamhet och det ska vi försöka unvika här inne...
mvh R

Postat: tis apr 05, 2005 17:24
av frisk
Linelock funkar kanon.
Men det får inte jag säga för det kan uppfattas som reklam
Hur kan det uppfattas som reklam??

Och nu när vi e inne på samtalet lite...
Kan jag få inreggat 502:an i reg.beviset? Eller ska jag inte säga nått?

Postat: tis apr 05, 2005 20:27
av Mattias
stingray350 skrev:Ok. Bra.
Vad tar du för ett kitt?

/Andreas
Vill också veta :!: :wink:

Postat: tor apr 07, 2005 20:47
av Terner
Ok nu är vi många intresserade ! Vad är dussinpriset??? 8)

/Terner

Postat: tor apr 07, 2005 22:49
av grebnE
Jo jag vill också veta det superbra grupp-priset :wink:

Postat: fre apr 08, 2005 9:55
av Jonathan
Jag har handlar med Robert och kan säga att det är en seriös firma..
Men det jag inte förstår är att om så många är intresserad av en och samma sak så är det väl bara att ringa honom!
inte svårare än så.

förstår inte vad problemet är. det finns fler mobilabonnemang än invånare i sverige men det verkar itne som att nån använder tjänsten!
:wink:

Postat: fre apr 08, 2005 10:09
av Terner
Jonathan skrev:Jag har handlar med Robert och kan säga att det är en seriös firma..
Men det jag inte förstår är att om så många är intresserad av en och samma sak så är det väl bara att ringa honom!
inte svårare än så.

förstår inte vad problemet är. det finns fler mobilabonnemang än invånare i sverige men det verkar itne som att nån använder tjänsten!
:wink:
Jo då jag har oxå handlat med Robban och det har alltid varit helt ok :D
Tror dock det fanns en viss humor i inlägget som du kanske missade, men jag kanske har helt fel vem vet nån gång ska ju vara den första hehe

/Terner

Postat: fre apr 08, 2005 19:38
av mrv8
2QIK4U skrev:Linelock funkar kanon.
Men det får inte jag säga för det kan uppfattas som reklam...fråga MRV( som köpt ett,,,om han nu hunnit montera det,,,
inget svårt att montrea....
och bilprovningen säger väl inget om du inte visar det och propsar på att få det inskrivet i regbeviset,,,då kanske de vill ha intyg etc...*s*
mvh R
Tjenare Robban

Har inte monterat det ännu, kom hem från semestern idag :D
Har fortfarnade inte velat klart om jag ska ha det på fram bromsarna eller bakbromsarna :roll:

Till er andra ring Robban inte värt jag säger priset men jag tror det lönar sig för er att ringa Robban :D Tittade runt en hel del på Svenska firmor och Robban har mycket bra pris på Linelockers.

Nu har jag inte sakt för mycket för det finns ju alltid dom som känner importörer som imorterar i stora mängder och får fantastiska priser.

Linelockers sånt ska man inte nämna i besiktningen bara massa huvudbry i onödan :wink:

Mvh
MrV8

Postat: fre apr 08, 2005 20:05
av stingray350
-Mrv8

Varför skulle du vilja ha linelocks på bakhjulen? :roll:

/Andreas

Postat: fre apr 08, 2005 21:20
av Kai P
2QIK4U skrev:Kan tyvärr ej besvara det för det kan missförstås som reklam eller affärsverksamhet och det ska vi försöka unvika här inne...
mvh R
Ok. Kom till skott och ge ett bra Klubbpris?

Postat: lör apr 09, 2005 0:00
av ornet
-Mrv8

Varför skulle du vilja ha linelocks på bakhjulen?
Nödbroms :lol:

Postat: lör apr 09, 2005 6:20
av janbanan24
Nä!
:lol:
Jag har också funderat på om det inte vore bekvämt att ha det på bakhjulen, så man liksom kan "stänga av" bakbromsarna tillfälligt, och sen bromsa fast bilen på vanligt "tvåfots-vis"! :wink:

Janne

Postat: lör apr 09, 2005 11:15
av stingray350
Ja det är ju det man vill.... alltså bara ha broms på framhjulen och inget bak. Då kan man ju bränna däck hur lätt som helst. :twisted: Men då har man väl linelock på framhjulen... eller?? Låter så på namnet i alla fall.... man låser främre bromskretsen. Hjälp mig någon , jag har säkert missupfattat det här. :oops:

Postat: lör apr 09, 2005 16:52
av janbanan24
Ja, om man sätter "locken" på framkretsen, får man väl först bromsa max och sen slå in "locken" så trycket behålls i den kretsen fastän man kliver av bromsen. Sedan är det bara att "burna" tills man släpper "frambromsen" genom att av-aktivera "line-locken".

Medan om man gör som jag hade tänkt, och sätter den på bakre kretsen, kan man, efter man slagit in "line-locken" busa runt lite som man vill genom att tjuvbromsa framhjulen lite nu och då med vänsterfoten! 8) :lol: ...d.v.s. att man slår in "locken" INNAN man bromsar, så det aldrig blir något tryck i bakre kretsen!

Catch my drift! :wink:

Postat: lör apr 09, 2005 17:45
av stingray350
Ja jaja!

Nu fattar jag!... (lite trög :oops: ) Det var så jag trodde det var först, men nu fattar jag ju att man kan ju välja lite själv beroende på hur man kopplar den. :idea: Då ska jag ju självklart koppla som du säger... klart coolast att kunna bromsa upp den själv när bakbromsarna är "bortkopplade".
Har ju beställt ett kit för någr dagar sen 8) Ska bli väldigt kul att testa detta. :twisted: :twisted:

Postat: lör apr 09, 2005 17:47
av mrv8
Precis :D

Precis som janbanan24 skriver för att kunna reglera bromskraften fram så man kan låta bilen glida omkring och göra lite ställ m.m
Utan att ha bakbromsarna med i leken.

Funderar bara på en liten grej om det kan vara skadligt för huvudbromscylindern att ha den på bakkretsen och trycka i den och sen bromsa undras vad den bromsvätskan tar vägen som ska till bakkretsen?

Mvh
MrV8

Postat: lör apr 09, 2005 17:51
av janbanan24
...borde den inte bara "pressas ihop"?
Kan möjligen tänka mig att det stressar "linelocken" en del när man höjjer trycket mot den, men det ska den väl klara!? ...typ hela ide'n med mackapären? :lol: :?

Postat: lör apr 09, 2005 17:53
av frisk
Hmm.... ska iväg på matchen nu och har druckit lite... Men!!!

Bromsar??? Linelocks???


Grabbar.....


:twisted:

Postat: lör apr 09, 2005 18:00
av mrv8
janbanan24 skrev:...borde den inte bara "pressas ihop"?
Kan möjligen tänka mig att det stressar "linelocken" en del när man höjjer trycket mot den, men det ska den väl klara!? ...typ hela ide'n med mackapären? :lol: :?
Ja det står inget om att det inte ska fungera i alla fall :roll:

Och i Hansen katalog nämner dom den varianten också.

Så det borde ju fungera.

Bara jag som sitter och funderar :wink:
Så tänkte jag höra om någon här visste något om det.

Mvh
MrV8

Postat: lör apr 09, 2005 18:29
av Terner
frisk skrev:Hmm.... ska iväg på matchen nu och har druckit lite... Men!!!

Bromsar??? Linelocks???


Grabbar.....


:twisted:
Bromsar har jag (hoppas jag) Linelocks behöver jag inga upptäckte jag idag :P

/Terner

Postat: lör apr 09, 2005 19:44
av pappi
Tjoho! Vi har då alla olika önskemål och själv så har jag problemet att det bara spinner...... men snart, då kommer mina nya M/T på och då blir det åka av. 8)

MRV8. Har du sålt bilen? :D

Postat: lör apr 09, 2005 20:02
av pappi
Måste tillägga att jag och en polare ägde en 66 chevelle HGV med en trött 307:a som motor för ett antal år sedan. Vi hade problem att göra burnisar men vi kom då på botemedlet som vi kallade "Burn out control". Den bestod av en spolarbehållare fylld med spillolja och en spolarpump med slangar till vardera bakdäcken. Vi åkte ut en kväll till en avlägsen plats och jag satt bakom ratten. Tryckte på knappen till vår uppfinning och lade in ettan och sedan in med tvåan:s växel och så var hela nejden full med rök. Fick lov att öppna dörrarna för att vädra ut den goa vita röken för att kunna andas. Kan detta vara något för er som har problem med att göra rökare? :D

Postat: lör apr 09, 2005 23:17
av Sandberg
mrv8 skrev:Precis :D

Precis som janbanan24 skriver för att kunna reglera bromskraften fram så man kan låta bilen glida omkring och göra lite ställ m.m
Utan att ha bakbromsarna med i leken.

Funderar bara på en liten grej om det kan vara skadligt för huvudbromscylindern att ha den på bakkretsen och trycka i den och sen bromsa undras vad den bromsvätskan tar vägen som ska till bakkretsen?

Mvh
MrV8
Det ska inte vara något problem enda skilnaden är ju att line locken blockerar vätskan från att komma till dom bakre bromcylindrarna, således blir det ju en tryckdifferans över linelocken men det är den ju gjord för.
I övrigt så går ju bara cirka hälften av broms vätskan ut i systemet och huvudcylinderns slaglängd bör bli kortare, vilket eventuellt kan märkas med att pedalen tar högre upp.
Gasa på bara :lol:

Postat: sön apr 10, 2005 12:13
av stingray350
-Frisk:

Jaså du var på matchen ja....... vilken skitmatch va..... :oops:

Postat: sön apr 10, 2005 19:35
av frisk
:D Ska gå imon med!!


ang. Färjestad= No coments! 8)

Postat: sön apr 10, 2005 19:41
av Mattias
frisk skrev: ang. Färjestad= No coments! 8)

:D

Vill bara....

Postat: sön apr 10, 2005 20:55
av R0ffe
...nämna att OM ni ska på strippen och tävla så är reglerna att Line-lock endast får vara monterade på frambromsarna, och EJ som ni tänker göra.
Men ärligt talat så tänkte jag precis som ni, men så kollade jag upp reglementet och ändrade mig och gör som regelboken beskriver (kanske inte lika kul som att koppla ur bakbromsarna :D ) eftersom jag kommer att prova på strippen när tillfälle ges! Bara man får nån tid över och kan gå ut i garret och koppla in nya TBI-systemet!