Sida 1 av 1
Jippiieee!!!!!! 4
Postat: tor apr 07, 2005 19:37
av Terner
Startade upp nya 454:an idag. Den starta direkt och när röken från hooker headerna skingrats så kunde jag konstatera att ett av dom nya kromade bränslerören läckte så någon provtur vart det inte.
Hann dock varmköra och göra grundjusteringarna samt lägga ett par svarta streck på garageinfarten
Fy fan va den låter gött och avgasljudet vart precis som jag tänkt mig.
I morgon blir det nytt bränsle rör justering av växellägen och sen på med huven hehe
Lycklig lycklig... (och Robban jag behövde inte ens justera tomgången på förgasaren !!!!!)
/Terner
Postat: tor apr 07, 2005 22:36
av frisk
Postat: tor apr 07, 2005 22:58
av grebnE
Postat: tor apr 07, 2005 23:00
av frisk
Jo hehe... men det e ju JIPPPIE med corvetter!!!
Och ännu en gång.... Ju mer soppa desto coolare!!

Så borra nu upp motorn terner och byt förgasare!!

Postat: fre apr 08, 2005 9:36
av Terner
frisk skrev:Jo hehe... men det e ju JIPPPIE med corvetter!!!
Och ännu en gång.... Ju mer soppa desto coolare!!

Så borra nu upp motorn terner och byt förgasare!!

Lol Frisk 460 kubiktum räcker väl och motorn svarar direkt från 600 rpm vid gaspådrag med den förgasaren. Ingen dösuck sen ett ryck som du får om du har för stor förgasare. Eftersom jag dessutom har standardturbinen så börjar den dessutom röra på sig direkt man gasar.
Så ska en "sleeper" bestyckas för att folk inte ska ha fattat vad som hänt förrän man är borta
/Terner
Postat: fre apr 08, 2005 10:07
av Lars J
Så ska en "sleeper" bestyckas för att folk inte ska ha fattat vad som hänt förrän man är borta
/Terner[/quote]
Hmm.... skall jag tolka det som att det är tid för mig att montera mitt paket innehållande :blow the doors of Terners cars kit nu då?
/Trötter/

Postat: fre apr 08, 2005 10:11
av Terner
Jo Lasse det är nog så

Jag hjälper dig gärna. Kan ju alltid sitta med en pilsner och räcka dig verktyg och ge goda råd hehe
/Terner
Postat: fre apr 08, 2005 10:15
av Lars J
Terner skrev:Jo Lasse det är nog så

Jag hjälper dig gärna. Kan ju alltid sitta med en pilsner och räcka dig verktyg och ge goda råd hehe
/Terner
Skall bli intressant att rejsa med dig - och vi släpper väl inte förrän vi passerat 275 km!!! Nä det blir nog till att lyfta motorn till hösten - grejerna är ju provkörda i cabmannens bil.

/Lars/
Postat: fre apr 08, 2005 10:18
av Terner
Passerat 275 ??? Det gör jag väl på 8 meters höjd över marken i så fall

Men accelerationen 100-200 kmh kanske är intressant?
/Terner
Postat: fre apr 08, 2005 16:04
av frisk
Ni har ju en fin plats att snurra runt på utanför garaget! Se vem som spränger däcken först!!! Då blir ni ju inte av med kortet iaf!

Postat: fre apr 08, 2005 19:45
av mrv8
Terner skrev:frisk skrev:Jo hehe... men det e ju JIPPPIE med corvetter!!!
Och ännu en gång.... Ju mer soppa desto coolare!!

Så borra nu upp motorn terner och byt förgasare!!

Lol Frisk 460 kubiktum räcker väl och motorn svarar direkt från 600 rpm vid gaspådrag med den förgasaren. Ingen dösuck sen ett ryck som du får om du har för stor förgasare. Eftersom jag dessutom har standardturbinen så börjar den dessutom röra på sig direkt man gasar.
Så ska en "sleeper" bestyckas för att folk inte ska ha fattat vad som hänt förrän man är borta
/Terner
Låter som en riktigt kul motor.
Helt i min smak med svar direkt
Hoppas du får mycket kul med den och att man får se bilen någon gång!
Mvh
MrV8
Postat: lör apr 09, 2005 20:36
av Terner
Jo det här kommer att bli kul
En liten försmak kvaliteten är inte den bästa men kunde inte låta bli att lägga ut den hehe
http://www.carandit.se/vetten/corvettestart.mpg
/Terner
Postat: lör apr 09, 2005 21:51
av Mattias
Mumma land

Postat: lör apr 09, 2005 22:47
av Corv1-Micke
Låter gött Terner!!!
Men en smallblock kan också låta rätt bra.
Här en film från när jag tog hem V8 klassen i "en dag på strippen" förra året i Gbg... (varvar ca 7.000 rpm

)
http://www.bonetweb.com/stingray/filmer ... lsport.mpg
/ Micke
Postat: lör apr 09, 2005 22:57
av Terner
Haha grymt är väl det enda jag kan säga
Jo V8:or har en härlig sång, hoppas jag snart kan visa en film på i alla fall en låg 12:a hehe, men får testa materialet lite först.
/Terner
Postat: lör apr 09, 2005 23:54
av ornet
Imponerande Micke.
Är bilen redo för säsong -05
Postat: sön apr 10, 2005 1:08
av gbak
Härligt ljud och vilket bra drag du har i kärran Corv1-Micke.
Sån't vill vi se mera av!

Postat: sön apr 10, 2005 9:49
av frisk
Härligt Terner!!
Måste ha sprängt trummhinnorna där i "betongröret" hehe
Postat: sön apr 10, 2005 10:54
av grebnE
Fan va härligt med filmer.. vi vill se mer filmer på corvetter från ägare från forumet..
Jag ska själv filma och lägga ut när jag fått tillbaka inredningen i bilen

Postat: mån apr 11, 2005 2:06
av mrv8
Ahhh
Härligt med era filmer tack till er för att man fick se era bilar i action och höra.
Terner du jobbar verkligen flittigt ser verkligen fint ut! Är du klar snart med Mustangen oxå?
Corvette micke din bil går verkligen

lycka till med säsongen i år!
Mvh
MrV8
Postat: mån apr 11, 2005 8:43
av Fransson
Mums!!
Finns det inga fler som har filmer på sina brutala spisar så att man får njuta mer?
Postat: mån apr 11, 2005 9:19
av Terner
mrv8 skrev:Ahhh
Härligt med era filmer tack till er för att man fick se era bilar i action och höra.
Terner du jobbar verkligen flittigt ser verkligen fint ut! Är du klar snart med Mustangen oxå?
Corvette micke din bil går verkligen

lycka till med säsongen i år!
Mvh
MrV8
Tack MrV8. Mustangen hmm nja ska börja på den direkt corvetten är på gatan, men den är ett lite längre projekt. Den har i alla fall hamnat längst fram i garaget nu så man vet ju aldrig heh
/Terner
Postat: mån apr 11, 2005 9:31
av mrv8
Terner
Jag har ibland funderat på hur mycket tid du lägger i garaget, för du får verkligen fram fina resultat på kort tid
Har du tid med arbeten(inga nya motorcykelannonser på din sida?) och fru

Fast frun kanske du har aveklat till förmån för bilarna
Mvh
MrV8
Postat: mån apr 11, 2005 12:15
av Terner
mrv8 skrev:Terner
Jag har ibland funderat på hur mycket tid du lägger i garaget, för du får verkligen fram fina resultat på kort tid
Har du tid med arbeten(inga nya motorcykelannonser på din sida?) och fru

Fast frun kanske du har aveklat till förmån för bilarna
Mvh
MrV8
Nja motorcyklar tar jag bara på beställning numer, vinstmarginalen har krympt ordentligt på import det finns gott om hojar till salu i Sverige till vettiga priser.
Men jag har ju min IT-verksamhet också och det funkar fint än så länge. Gör lite säkerhetsprojekt, hjälper till med upphandlingar osv..
Sen visst lägger jag en del tid i garaget men så vansinnigt märkvärdigt är det ju inte att renovera en drivlina under en vinter, men däremot jättekul.
Jag tror att hemligheten är att om man gör något som är roligt så trivs man eller hur? Känner man att det blir för mycket låter man det bara stå ett tag tills lusten kommer igen och med Vetten så brukar det inte dröja länge. Huvudsaken är att en hobby inte ska bli en stressfaktor.
Och det finns tid för frun med hon har inte klagat än. Så har jag ju en grabb som är motorintresserad och gärna hugger i när det gäller i garaget det underlättar ju också.
/Terner
Postat: mån apr 11, 2005 22:55
av Janne2
En fråga till corvette-micke vad har du under huven?
Janne2
Postat: mån apr 11, 2005 23:00
av Corv1-Micke
Janne2 skrev:En fråga till corvette-micke vad har du under huven?
Janne2
En liten 355 smallblock med blå flaska...
Orginal matching number motor och låda ligger vid sidan om och vilar upp sig... *hehe*
/ Micke
Postat: tis apr 12, 2005 1:03
av mrv8
Terner skrev:
Nja motorcyklar tar jag bara på beställning numer, vinstmarginalen har krympt ordentligt på import det finns gott om hojar till salu i Sverige till vettiga priser.
Men jag har ju min IT-verksamhet också och det funkar fint än så länge. Gör lite säkerhetsprojekt, hjälper till med upphandlingar osv..
Sen visst lägger jag en del tid i garaget men så vansinnigt märkvärdigt är det ju inte att renovera en drivlina under en vinter, men däremot jättekul.
Jag tror att hemligheten är att om man gör något som är roligt så trivs man eller hur? Känner man att det blir för mycket låter man det bara stå ett tag tills lusten kommer igen och med Vetten så brukar det inte dröja länge. Huvudsaken är att en hobby inte ska bli en stressfaktor.
Och det finns tid för frun med hon har inte klagat än. Så har jag ju en grabb som är motorintresserad och gärna hugger i när det gäller i garaget det underlättar ju också.
/Terner
Hej Terner
Jo visst är det kul att hålla på och renovera och koka ihop nya motor protjekt men när det kommer till under bilen har jag lite problem

trångt i garaget och saknar riktig verkstads lyft, tänk vad det hade underlättat!
Hur gör du när du ska in under bilen har du riktig lyft eller kör du varianten pallbockar och krypper?
Måste vara kul för din son med en bil intresserad pappa som har en massa roliga projekt på gång hella tiden
Så motorcykelimporten har blivit så svår, ja i dessa tider vet man inte när det blir bistrare tider man får försöka segla på dom vågor som bär men det är ju inte direkt som slutet av 90 talet längre.
På tal om din data verksamhet så är jag själv inne och fingrar i den brancen då och då har fått hitt en värsting data idag med dubbla sata2 och allt möjligt men dom som har den har inte lyckats installera windows på den och det var inte enkelt hittar ingen drivrutin så jag får igång sata2 diskarna med xp eller 2000 i installationen men lustigt nog kommer jag åt hårdiskarna med gamla win98 har installerat det just nu utan sata2 drivare, helt utan problem med win 98. Datorer slutar man aldrig förvåna sig över. Märkligt att den vägrar ett helt nytt win xp orginal säger bara att det inte finns någon hårddisk eller kanske fatas drivrutiner och drivrutiner jag hittat hittils säger den bara nej till *hmmm*
Har du haft någon data med liknande problem på sista tiden?
Tänk jag trodde nästan inte du hade någon fru men du hinner med det oxå, måste bara säga att dina motor jobb ser riktigt fina ut och din karaktär på motorn verkar vara helt i min smak mycke pulver direkt, härligt säger jag bara!
Vad har du för grader och lyft på kamen?
Föresten var din corvette i så fint skick som den ser ut att vara på bilderna när du köpte den eller har du renoverat hela bilen?
Mvh
MrV8
Postat: tis apr 12, 2005 9:31
av Terner
Mja allt ser ju fint ut på bild det finns massvis med jobb på Vetten kvar. Inredningen är hyfsad förutom en söndersågad mittkonsol och dåliga dörrsidor men det kommer nästa vinter. Lacken duger för att folk ska vända sig om men det finns en del defekter i den med men det får oxå komma senare.
Huvudsaken för mig är att jag kan köra en bil i sommar som jag kan trivas med.
Vad det gäller diskarna har jag inte stött på några problem med sata diskar och XP. Det bästa är nog att ta bort volymerna på dom med fdisk och lägga dit dom igen. Du kan också boota datorn med någon programvara typ trueimage som känner igen och fixar de flesta problem vad det gäller partitioner, för ett partitionsproblem är det säkert.
När jag installerar XP har jag en USB-disk med en image av en färdig installation på sen bootar jag med en true image CD så får jag in allt inklusive servicepackar mm på en gång. Dessutom går det ganska snabbt.
Prova och hör av dig hur det gick!
/Terner
Postat: tis apr 12, 2005 11:46
av Jake
Så motorcykelimporten har blivit så svår, ja i dessa tider vet man inte när det blir bistrare tider man får försöka segla på dom vågor som bär men det är ju inte direkt som slutet av 90 talet längre
Det kommer vilda vindar..
Du tänk på att när du fdiskar måste du ha diskarna som Sata annars tappar XP/2000 datan på disken och spottar och fräser.. Sedan om diskarna är större än 127 Gb så kan du räkna med alla möjliga intressanta fel.. Hade nämligen det problemet själv och vips varr jag 160 gig data fattigare

.. Problemet är att Windows inte har stöd för varken Sata eller diskar som är större än 127gig..
Så om ett tips kan vara att du installerar win på en mindre disk alt en extern disk.. och sedan lägger till registernyckeln och sedan för över installationen till en av de nya diskarna..
Eller det bästra tipset av alla, KÖR LINUX

Postat: tor apr 14, 2005 11:36
av mrv8
Hej Terner & Jake
Jag tackar för era tips och återkommer nog med frågor till er båda.
Terner dina tips på USB varianten har jag tänkt på men inte skaffat en ännu har en lös 200gb sata som jag använt som liknade men jag tror USB blir enklare eller? till den varianten.
Jake ja jag har stöt på det du nämner faktum är att jag vet inte ens hur stora diskarna är i dena dator det är en pluggad märkes dator som lustigt nog har levererats oinstalerad ????
Nu har jag varit alldeles för upptagen med andra jobb så jag har inte hunnit med den ännu, men jag återkommer.
Har fått tag i något som kallas Hirens Boot CD får se om den fungerar är lite gammal så man vet ju aldrig?
Tack till er båda för erat vissade intresse
Mvh
MrV8
Ps Ternert min lack är inte heller helt fläck fri men den glännser fint på 2-3 meters håll

Det dugger för mig tänkte oxå kunna köra i år börjar man med lacken blir det nog ingen bil åkning i år. Har dock nya dör sidor och inredning runt rutt ramen men det fins mer att göra i inredningen innan den ser ut som från fabrik .