montera kylar kåpa

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
Black`n Mad
Rookie
Rookie
Kontakt:

montera kylar kåpa

Inlägg av Black`n Mad »

Hur Fan får man dit kylar kåpan den i hård plast. Höll på ock göra mig olycklig i kväll.tacksam för svar.::
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Förstår dig..dom flesta kapar ett snitt i den så man kan "vika ihop" den lite för att lättare få den in och ut. Själv tänker kapa ut underdelen i min och bara sätta in den till skydd för skit som kommer från vägen men jag har ju elfläkt framför kylen. Har du fläkten på vattenpumpen så behöver du hela kåpan för att få rätt kylning.

Så det beror ju lite på om man vill ha originalstuk eller ej. Innan jag beslutade att skippa den hade jag funderingar på att kapa den med horisontella snitt på båda utsidor så lägga 2 tunna svartlackade plåtar på båda sidor om snittet på den undre biten. Då skulle det bildas en skåra som man kunde föra in övre halvan i och förankra den korrekt med en bult eller ett spänne. Borde kunna fungera fint plus att då kan man lätt lyfta av övre delen och komma åt det man behöver. Blir som en "huv" man kan ta av över fläkten då ju.

Aja bara en fundering men gör du det så hör av dig och berätta hur det blev :)

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Mitt okunniga förslag e att plocka bort kylarn och sedan sätta i allt på en gång!! När jag gjorde det gick det inte bara fort utan fantomenfort :wink:

Men jag e ju grymt bra också!!! Känn på den h2iq4u! :P
Användarens profilbild
Black`n Mad
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av Black`n Mad »

jag tar nog väck kylaren har letat länge efter en o kapad och vill ej kapa i den nya.. men är ej orginalfreak men åter ställer vissa delar utifall man vill åter ställa bilen till orginal.ex har jag renoverat innredningen till orginal i vinter den är nu mer midnight blue igen och ej till vissa delar svart som den var när jag köpte bilen.. snart rejs....
Skriv svar