zz 383
- susanna113
- Corvetteälskare
- susanna113
- Corvetteälskare
På jobbet utför vi ALLTID kundens önskemål.
Problemet för denna kunden var att han vill åka snrt och det finns ej tid att bygga en motor i Sverige då de duktiga motorbyggarna är näst intill uppbokade till nästa sommar- Vi bygger inga motorer på firman. Så vi ordnade hem denna så han kan åka till midsommar.
Min privata åsikt står jag för men som sagt - Kundens önskemål- vår lag!
Susanna kan få kika in och titta på den när den kommer hem om 2 -3 veckor ca det kommer även en LT-! Long block i samma container.
Pris ZZ383 70.000:- tullat och klart .
när den började tillverkas - känns lite ointressant. kan vart i januari....eller december....ser ej vari det viktiga är....
mvh R
Problemet för denna kunden var att han vill åka snrt och det finns ej tid att bygga en motor i Sverige då de duktiga motorbyggarna är näst intill uppbokade till nästa sommar- Vi bygger inga motorer på firman. Så vi ordnade hem denna så han kan åka till midsommar.
Min privata åsikt står jag för men som sagt - Kundens önskemål- vår lag!
Susanna kan få kika in och titta på den när den kommer hem om 2 -3 veckor ca det kommer även en LT-! Long block i samma container.
Pris ZZ383 70.000:- tullat och klart .
när den började tillverkas - känns lite ointressant. kan vart i januari....eller december....ser ej vari det viktiga är....
mvh R
En liten fundering.
Vad tror ni om Indmars Marine motorer?
Har hört väldigt fina lovord om dom att dom är ihop skruvade med det bästa från amerikanska tillverkare?
Och att deras cheva motorblock m.m är tagna från fabriker i USA och ej mexiko. Och att dessa motorer ska vara Blueprintade m.m
Kanske något för Corvette ägare som vill ha ny motor visserligen får man väll bygga om dom lite för att passa i bilen.
Lite nyfikenhet av mig för att höra vad ni hört om dessa motorer
Mvh
MrV8
Vad tror ni om Indmars Marine motorer?
Har hört väldigt fina lovord om dom att dom är ihop skruvade med det bästa från amerikanska tillverkare?
Och att deras cheva motorblock m.m är tagna från fabriker i USA och ej mexiko. Och att dessa motorer ska vara Blueprintade m.m
Kanske något för Corvette ägare som vill ha ny motor visserligen får man väll bygga om dom lite för att passa i bilen.
Lite nyfikenhet av mig för att höra vad ni hört om dessa motorer

Mvh
MrV8
Okej2QIK4U skrev:*ler* Har du hört nån firma ,förutom vår,,,,som i reklamen låter bakfulla mexikanare sätta ihop deras produkter?? med med gamla sönderrostade block ??..*blink*

Vad ska jag tolka deta som då?

Är det så illa i mexiko att det är bakfulla mexare som monterar motorer där?
Kämpa på Robban

Vi hörs och ses
Mvh
MrV8
-
- Corvetteexpert
34.000 Skr i staterna + 5.000 i frakt + moms å tull = 50.700 Skr.susanna113 skrev:Vad ligger priset för en sådan pjäs? Och när började man tillverka den?
Inte dyrt alls, för en sån fin pjäs!

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'