Sida 1 av 1

CAGS på -96 LT4, man 6-växl

Postat: mån maj 02, 2005 15:29
av Christian Nilsson
Tjenare...
har precis varit en runda i staterna och bla fått med mig hem en sån här "CAGS-plug set" till min 6-växl -96:a.
Den skall ju göra så att "Shift 1 to 4" sätts ur spel.
Tog ut bilen igår för året, och kunde klart inte låta bli att åka till närmsta mack med lyft och montera den här prylen. Något förvånad blev jag när jag upptäckte att det redan satt en sån här på min bil......!
Dock har jag ju fått upp "Shift 1 to 4" varenda gång jag smygit iväg lite mesigt i 1:an....det har dock alltid gått rent fysiskt att växla till 2:an ändå, vilket jag alltid gjorde första gångerna eftersom jag då inte hade en aning om var CAGS var för nåt........
Frågan är då om det bara är så att meddelandet kommer upp ändå, men att man bara kan skita i det. Jag trodde i min enfald att med den här lilla pluggen så skulle jag även slippa se meddelandet i instrumentpanelen.....nån som vet hur detta fungerar? Antar att det finns sådana här "CAGS-dödare" till tidigare 6-växlade C4:or.....

/Christian

Postat: mån maj 02, 2005 22:14
av GTA
sugen på att sälja den som är över??
Jag kan nämligen inte få i nån annan växel än 4an då lampan lyser. :evil:

Postat: mån maj 02, 2005 23:17
av Jake
GTA skrev:sugen på att sälja den som är över??
Jag kan nämligen inte få i nån annan växel än 4an då lampan lyser. :evil:
Jag kan bygga en åt dig om du vill för två öl :D

Postat: tis maj 03, 2005 12:58
av Christian Nilsson
Japp, jag har förutom den som satt på min bil, även en extra helt splitterny från Ecklers. Köpte 2 för att ha en till försäljning...dom tog ju inte så stor plats i resväskan om man säger så :-))
Priset hos dom är 18 dollar, jag säljer den för 200 spänn. (den nya alltså).

Däremot har Ecklers faktiskt två olika produkter, en som är för 89-95, och en speciellt för -96:an. Jag antar att det har att göra med att 96:an har OBD-II, och 94:an har OBD-I, men huruvida den här som är avsedd för 96:an även passar och fungerar med äldre, det har jag ingen som helst aning om.......

(Lika lite som jag vet om den gamla som satt på min bil är bara för 96).
Den gamla kan jag skicka till Dig för skojs skull om Du vill prova.)

/Christian

CAGS

Postat: mån maj 09, 2005 23:04
av Skp
Det är bara att rycka kabeln till CAGSen på lådan, om shift one to four lyser en kort stund spelar väl ingen roll.

Skp

Postat: ons maj 11, 2005 10:28
av Christian Nilsson
Ja, lampan lyser ju ändå, även om den här CAGS-unplugg produkten är inkopplad. Det som händer om man bara drar kontakten är att datorn kommer rapportera fel på den här funktionen, vilket den inte gör om man har plutten inkopplad. Men ett SYS-blink kan man ju iofs också strunta i......beror på hur man ser det!
/Christian

CAGS

Postat: tor maj 19, 2005 18:51
av Skp
Lustigt det här med Corvetternas ECM. Det är väldigt olika beroende på vilken bil de sitter i. I min 91:a är det bara att dra ur CAGS:ens kabel och jag får inga SYS-blink eller något. I min andra 91:a spelar det inget roll om EGR är inkopplad eller ej det kommer inte upp något galet, men däremot i den första!!!!!!!!

Skp