Först försökte jag göra en toe-in inställning genom att syfta bara för att få den körbar, visst gick den att köra men kändes trög att styra.
Kan försöka förklara, bilen har lixom en ständig vilja att behålla kursen den är på. Svänger man så tar den först emot lite i styrningen och sen kommer responsen lite sent och ganska kraftigt istället. Och när man är i en sväng så vill den inte vrida sig tillbaka självt.
Fick höra att detta var tecken på för mycket toe-in.
Så dags för ett tips som jag fått av mrv8a här på forumet, pakistansk hjulinställning!
Spände upp snören längs med sidorna på bilen för att kunna göra hyfsade mått mot dessa snören och därigenom ställa toe-in. Visade sig att jag hade haft ungefär 1 cm toe-in tidigare

Så jag ställde den rätt nu, en knapp mm toe-in per sida försökte jag uppnå, tyckte jag lyckades ganska bra.
Men, var just ute och körde, fortfarande lika trögstyrd!
Så nu är frågan, hur känslig är toe-in inställningen? Ska jag leta efter andra fel eller fortsätta justera toe:n? Är det trögstyrda nödvändigt tecken på att det är toe-in eller kan det vara toe-out också? Eller andra anledningar (caster/camber osv)?
Ja, jag ska ta den till professionell hjulinställning, har tid för att få detta utfört redan, men den tiden är efter vårmönstringen som jag bannemig ska vara med på! Just nu känns den lite för läskig för att ta upp i motorvägsfart.