Ingo!
Jag har suttit i minst en halvtimme och läst och garvat omvartannat om "skrönorna" på din hemsida.
Jag känner igen varenda del fastän jag är uppväxt 30 mil söder om dig och i Karlsro Flyers närhet.
Samma sak fast det var nog lite vildare i dina hemtrakter.
Vi krachade inte polisens blåljus, vi skruvade loss dem och satte på våra bilar istället

.
Jag kommer aldrig att glömma när vi i fyrabilars karavan, (jag fick åka sist för jag hade bara en rak 6:a i min Ford Falcon) åkte till Hudik för att vara med på första och sista (tror jag) dragracing tävlingen. Vilken resa....att ingen skadades svårt är ett under, bara några fläskläppar.
På campingen där vi bodde eldades det upp hus och var fullständig kalabalik. Två av bilarna gav upp på vägen hem och fick lämnas, endast min Falcon och Valianten kom helskinnade hem!
På måndagen kunde man läsa i tidningarna om upploppet på campingen och att dragracingföreningen nog aldrig mer skulle kunna anordna någon tävling. Så här i efterhand så kan man nog anta att vi var en stor orsak till både det ena och det andra. Kanske har de fått börja köra igen efter 20 års väntan?? Tävlingen var det bara ett fåtal av oss som var kapabla att se.
Alla ni som vill ha en nostalgi kick, gå in på Ingos hemsida och läs om hur kul det var när det begav sig.
Ooops, jag kom visst bort en smula från ämnet......