vevhusvent
vevhusvent
corve1-micke
Hur håller man vevhusventilationen i schack
även ni andra med bra fungerande förslag
Efter en hel dags körande är motorn nyduchad av olja. Inte bra få på banan
Hur håller man vevhusventilationen i schack
även ni andra med bra fungerande förslag
Efter en hel dags körande är motorn nyduchad av olja. Inte bra få på banan
Senast redigerad av ornet den sön jun 05, 2005 10:58, redigerad totalt 1 gånger.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Hej gubben.... dra ner 2 feta slangar från ventilkåporna till collectorn där du har svetsat i en, till avseendet, förekommande rörsnutt...
Ska se om jag kan fixa en bild på det så du vet vad jag menar
Ska se om jag kan fixa en bild på det så du vet vad jag menar
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=24769Stingray skrev:Hej gubben.... dra ner 2 feta slangar från ventilkåporna till collectorn där du har svetsat i en, till avseendet, förekommande rörsnutt...
Ska se om jag kan fixa en bild på det så du vet vad jag menar
Kasta inte bäver i trähus.
Re: vevhusvebt
ornet skrev:corve1-micke
Hur håller man vevhusventikationen i schack
även ni andra med bra fubgerande förslag
Efter en hel dags körand är motr nyduchad av olja. Inte bra få på banan


1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Har du också fått ett sånt där jävla tangentbord som inte går att se ordentligt fram på småtimmarna


tur man kan ändra dagen efter
Tack för info.
Verkar dock som att det finns flera vägar.
Ett för race och ett för gatan.
Kommer dock svetsa till collectorerna först då jag för tillfället kör raka rör. (kör du fortf med det Tommy)
Har sett att det finns vacumpumpar, men det var hiskeliga priser.
Sen var det ju racebesiktningen som ev vill ha ett slutet system. Får läsa på reglerna, om ingen av er vet direkt.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Ornet, nej jag har fegat ur, kör med insatser numer.... det låter inte så mycket, ingen märker mig längre....eller i alla fall hör dom mig inte... men det är mycket skönare att åka 40 mil nercabbat 

RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu

Närå, körde min i 4 mil med öppna headders. Trodde jag skulle bli knäpp över 3000rpm, tänk då på att stallspeeden är 3600. Aldrig mer utom på tävling.
Peter Det ser ....ut den där slanghögen, kan du beskriva lite närmare, är du snäll

548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Peter
Ok. Nu är jag med. Det såg ju stiligt ut. Värt att tänka på.
Det är väl hurvida vacumet är att föredra då om det bildas av betydelse från collectorn. För du hade väl inget mer än ett filter på.
KrilleN
Å vad i herrans namn var det där
Fast det såg ju elektriskt ut. Så om det piper av det också så slår jag till
Ok. Nu är jag med. Det såg ju stiligt ut. Värt att tänka på.
Det är väl hurvida vacumet är att föredra då om det bildas av betydelse från collectorn. För du hade väl inget mer än ett filter på.
KrilleN
Å vad i herrans namn var det där

Fast det såg ju elektriskt ut. Så om det piper av det också så slår jag till

548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
spjäll
problemet med avgasspjäll är att dom brukar kärva eller läka, men dom där såg ju rätt robusta ut.
med sådana där kan man ju få det bästa av båda världarna, lite mottryck så det finns bottenvrid i stan , och sedan motståndslöst när det behövs, fränt
med sådana där kan man ju få det bästa av båda världarna, lite mottryck så det finns bottenvrid i stan , och sedan motståndslöst när det behövs, fränt
jonce skrev:Men kom igen nu grabbar (MÄN)vad blir nästa lull lull ni tänker klistra på era CORVETTER? rattmuff eller!
![]()
![]()
![]()
![]()
Mvh Jan
TV-SKÄRM och Lambodörrar så klart....
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
ornet skrev:Har köpt en uppsamlingstank nu.
Funker utmärkt. Är numera snustorr på den sidan den är monterad. Blir en på andra sidan också.
[/img]
Eh var får man tag på sånt där kanske något för mig läs min thread c3: trodde jag var på banan nu. Har kopplat in vanlig PCV men man kanske behöver bättre grejor?
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Lägger mig i här med ...Terner skrev:
Eh var får man tag på sånt där kanske något för mig läs min thread c3: trodde jag var på banan nu. Har kopplat in vanlig PCV men man kanske behöver bättre grejor?
/Terner

Det där är inga bättre grejor, det är som någon tidigare nämde: en variant på Cola-flaska...
Samma som du hade innan, bara att slangen är dragen in i en ventilerad kollektor.
Du kan göra exakt samma sak med en Cola-burk, men detta ser lite coolare ut...

Testar med PCV först trodde det var någon aktiv ventilering på dom här burkarna. Dom samlar ju upp oljerester och kondens snyggt i alla fall 
/Terner

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Jo, om du inte kör med PCV, så är ju det här att föredra. Du samlar upp skiten i en behållare, som du enkelt kan tappa urTerner skrev:Testar med PCV först trodde det var någon aktiv ventilering på dom här burkarna. Dom samlar ju upp oljerester och kondens snyggt i alla fall
/Terner
Här är en variant som jag har på min hoj... en Buell S1 Lightning.

Består av slang till en behållare som innehöll badsalt om jag inte minns fel

Kostnad: 0kr.

Men åhh PCV:n verkar fungera utmärkt. Om jag inte hade slutat röka så hade jag nog vågat prova i bilen nu.
Innan luktade den som ett helt oljeraffenaderi i kupen när man körde hehe
Detta i kombination med brinnande olja som droppat ner på headersna va en riktig upplevelse.
Nu är det ju nästan som att åka C5.....doftmässigt alltså (måste tilllägga det ju för annars får jag en massa skäll ju)
/Terner
Innan luktade den som ett helt oljeraffenaderi i kupen när man körde hehe
Detta i kombination med brinnande olja som droppat ner på headersna va en riktig upplevelse.
Nu är det ju nästan som att åka C5.....doftmässigt alltså (måste tilllägga det ju för annars får jag en massa skäll ju)
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
