Nummerplåtar
-
- Nykomling
Nummerplåtar
Varför är det så vanligt att man i annonser döljer reg nr på foto när bilar ska säljas?
Re: Nummerplåtar
-------------------------------------------------------------------------nilsson1800 skrev:Varför är det så vanligt att man i annonser döljer reg nr på foto när bilar ska säljas?
Det har jag också undrat! Möjligen är det för att intressenter inte skall kunna kolla upp bilen i förväg. Har du bilnumret kan du ju via bilregistert få info om föregående ägare och ta kontakt etc. Du kan också se om det är nyimport m.m och jaga uppgifter om bilen varit smälld etc.
Tydligen så säljs det en hel del SKIT som varit smällda, dåligt upplagade etc nu. Jag har sett annonser på C-5:or till priser som i mitt tycker är orimligt låga.
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Man kan beställa listor (tex. alla 99 or i Sverige) från VV så de behöver inte ens ringa å frågafrisk skrev:99% av biltjuvarna e la pundare och dom kollar knappast upp sådant och dom som e organiserade kollar nog upp var bilen finns ändå... det e ju bara att ringa och fråga!

See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
har hört historier om parkeringsböter som folk har fått fast dom bor i andra delen av landet. tydligen så är det ju lätt att sätta dit en falsk nummerplåt & parkera gratis eller åka & tjuvtanka på macken.
Corvette C4 -94 6vxl
Http://www.corvetteGTA.tk
Http://www.corvetteGTA.tk