Kvittrande ljud från motorn.

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Jonsson46
Nykomling
Nykomling

Kvittrande ljud från motorn.

Inlägg av Jonsson46 »

Hej!
Har en -00 med ett "kvittrande" ljud från motorn, har bytt löphjul, båda remmarna, och svängningsdämpare men det låter ändå som ett fågelbo under huven :?. När jag tar bort den stora remmen är det tyst.
Har även varit på GM verkstad men de hittar inte felet. I övrigt går bilen superbra.
Är det någon som har en idé vad detta kan vara?

/Christer
070-6881035
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av badass »

Tjena,

Hade samma problem som du, la nästan mer pengar på nya remmar än soppa ett tag.... :shock: Men sen läste jag på ett USA-forum att det var ganska vanligt att det 'kvittrar' om remmen eftersom GM orginal remmarna tydligen har halvtaskig kvalitet...Så jag gjorde som de flesta andra på det forumet, jag köpte s k Gatorback Belts (från Good Year tror jag) när jag var i staterna senast. Vet dock inte var man kan köpa dem i Sverige, men det finns säkert nånstans...kolla t ex med Anders på vette.se. Än så länge verkar belt-bytet ha gjort susen!

Lycka till,
Håkan
0 till nästa rödljus ska gå fort....
Jonsson46
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Jonsson46 »

O.k, jag har beställt en sådan från USA och jag hoppas att den kommer snart så då är kanske problemet löst.
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Annars kanske Momentum har Optibelts som funkar?
Kasta inte bäver i trähus.
Användarens profilbild
Boyetin
Nykomling
Nykomling

Rem problem

Inlägg av Boyetin »

Hej, en lite refklektion bara. Jag har haft samma ringande ljud, jag valde dock att testa med vanlig remspray och det funkade, har kört med det i tre månader och det är tyst som graven bortsett från motorns mullrande 8)

Mvh /Bjorn
When you see God, then you brake!
Skriv svar