Sida 1 av 1
strålkastarna!
Postat: fre aug 05, 2005 16:39
av Dav7812
Skratta inte åt mig men är det bara att dra i spaken med "lights" på för att strålkastarna ska "poppa" upp, har naturligtvis testat men inget händer.
Är som ni kanske förstår väldigt grön när det gäller Corvetter, men ska väll lära mig lite med tiden
-73 T-top SB
Postat: fre aug 05, 2005 17:23
av vett74
mjo dom ska poppa upp om du drar i spaken!
Dom går ju med vacumstyrning så mest troligt har du nått läckage i systemet nånstans...
Postat: fre aug 05, 2005 17:41
av Hånta
Det kan vara så att gummi tätningen på vacuum klockorna är sönder,så var det för mig.Mitt tips är att ta och följ slangarna (2st)som går från vacuum klockan lossa en i taget från "fördelning röret"och prova och sug i slangen,går lyset upp så är ju iallafall klockan hel.Kom ihåg att suga EJ blåsa.Slangen som sitter bak på klockan(närmast motorn)drar ner lyset och slangen som sitter fram(mot fronten) lyfter upp lyset när du suger i slangen,så börja med den främre då ser du om lyset åker upp.Lycka till.
Lars

Postat: fre aug 05, 2005 18:06
av frisk
Samma fel hände mig på sommarmötet. Och det e , nog, gummitätningen inne vid knappen. Blir till att åtgärda till vintern. Men om du vill få upp lyktorna så kan du dra i den lilla spaken du har ovanför fötterna. Sitter 2 längre och en kortare skruv i mitten. Den till vänster e det på min iaf. Dra ner den och dom pluppar upp. Samma naturligtvis om du trycker in den så stänger dom sig igen

Postat: fre aug 05, 2005 22:51
av Black`n Mad
på min 73- är det en liten spak nedanför ratten den sätter man i gång vakumet till lyserna man drar ut den.jag har okså haft problem med klockorna på lyserna dom läcker titt som tätt...
Postat: tis aug 09, 2005 19:03
av Dav7812
Tack för svaren. Drog i spaken under ratten, hörde att det pös lite när jag drog ut den men lamporna poppade inte upp. Antar att problemet sitter där.
Får väl klura på hur detta ska lösas ett tag..
Postat: tis aug 09, 2005 22:40
av Erik
Om du hör ett konstant sugande någonstans ifrån så är det med sotr säkerhet en slang som har lossnat. Det finns kopplingar vid overrideventilerna, under instrumentpanelen och framme i motorrummet.
Om det sitter under instrumentpanelen så måste du troligtvis ta bort panelen direkt under vindrutan. För att få ut den så går det lättast om man försiktigt böjer den svagt på mitten när den skall ut. Den är nämligen något för stor för att lyfta rakt ut.