SÄNKNING

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Tony
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 35
Blev medlem: sön jun 26, 2005 11:01

SÄNKNING

Inlägg av Tony »

Skulle kolla om någon här på forumet har koll på när man har sänkt bilen om det finns någon justering för cambervinklarna så att man får däcken i orginal läget eller är det något dem justerar när dem gör 4 hjulsinställning på bilen,mvh tony
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: SÄNKNING

Inlägg av Lars J »

Sänker du bilen bör du göra en 4-hjulsinställning efter att ha kört några mil så bilen satt sig färdigt. Då justeras de vinklar som behövs.

Tänk dock på att efter sänkning så tar din bil i undertill vid vägbulor, garageuppfarter, m,m. :?

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: SÄNKNING

Inlägg av vette.se »

Tony skrev:Skulle kolla om någon här på forumet har koll på när man har sänkt bilen om det finns någon justering för cambervinklarna så att man får däcken i orginal läget eller är det något dem justerar när dem gör 4 hjulsinställning på bilen,mvh tony
Jag kan tillägga att du bör göra om 4-hjulsinställningen efter ell. före varje säsong om du använder bilen till att köra lite inspirerat på krokiga vägar. De justerbara camberbultarna fram och bak flyttar sig hur hårt du än drar dem vilket medför att även toe ändrar sig - felaktig toe är den största orsaken till sneslitna däck. Ett alternativ är förstås fasta camberbrickor så kan du glömma bort problemet :D
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar