Har åkt C3 i ett antal år och nu är det dags för en C5:a Har ett par frågor som jag undrar över.
1. Är det nån skillnad på årsmod 97 och 98? Tycks vara en ganska stor prisskillnad på dessa. Undrar varför.
2. Har förstått att det kom en hel del förbättringar f.o.m 99 års modell. Vad var det man förbättrade?
Medlem/641
C5 Köp
Re: C5 Köp
Tjabba..
Info om modellerna och förändringar hittar du lättas här:
http://www.corvetteactioncenter.com/specs/index.html
Sidan är mycket lik "The Black Book"
Info om modellerna och förändringar hittar du lättas här:
http://www.corvetteactioncenter.com/specs/index.html
Sidan är mycket lik "The Black Book"

Re: C5 Köp
1999 kom HUD (head up display) som tillval. Du kan alltså projicera vissa instrument på vindrutan.
Det har varit en del "recalls" som GM rättet till men är bilen skött så skall detta vara ordnat på de modeller du tittar på.
Själv kör jag en 1998 coupé som jag är mycket nöjd med. Max här på forumet har tidigare haft en 97:a och han var lika nöjd. Det viktigaste är att kolla upp bilens historik och skick. Låga mil, full historik, ifylld servicebok och toppskick tycker jag är värt att betala för.
Det går att köpa vad jag kallar "stolpskott" för runt 220.000:-, men tänk på att det troligen kan bli din livs dyraste affär. Kommit in mycket skit de senaste åren som varit smällda och är dåligt upplagade.
Det har varit en del "recalls" som GM rättet till men är bilen skött så skall detta vara ordnat på de modeller du tittar på.
Själv kör jag en 1998 coupé som jag är mycket nöjd med. Max här på forumet har tidigare haft en 97:a och han var lika nöjd. Det viktigaste är att kolla upp bilens historik och skick. Låga mil, full historik, ifylld servicebok och toppskick tycker jag är värt att betala för.
Det går att köpa vad jag kallar "stolpskott" för runt 220.000:-, men tänk på att det troligen kan bli din livs dyraste affär. Kommit in mycket skit de senaste åren som varit smällda och är dåligt upplagade.
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"