Jag är väldigt sugen på att prova att kolla tiden för min bil, en i stort sett originalbil med manuell växellåda.
Nu är jag ju verkligen inte hemma på det här med racing, så för att inte skämma ut mig å min pärla så kanske någon vet vid vilka varv växlarna ska i. 6:an borde man ju aldrig hinna lägga i, men 4 ggr har jag räknat med att jag måste göra bra växlingar.
Det är bara på skoj, men visst vill man ju ha en så bra tid som möjligt.
Någon som har nån ide om varvtal för 2:an .. 3:an osv ?
Borde kanske starta med antispinnsystemet på iallafall?
De e en -94. Om det är nån skillnad vet jag inte.
Vill hälsa till alla här på forumet. Man kan lära sig massor här!
Funderingar över bästa möjliga tid på strippen med corvette.
Du kan ju alltid skaffa en sån här...
http://www.vette.se/shop/?artnr=114%2D1 ... egory%3D26
Om inte annat är det en kul "gadget"
http://www.vette.se/shop/?artnr=114%2D1 ... egory%3D26
Om inte annat är det en kul "gadget"
Detta beror rätt mycket på hur mycket effekt OSV man har.. och framförallt så har det emd eatt göra hur bra avstämd motorn är.. men det finns en god tumregel att börja labba utifrån..
Först så får du ta och hitta bromspapper på motorn, eftersom din bil e org så finns det säkert på nätet.. Sedan så ska du växla vid MAX effekt, då ska/bör du hamna vid MAX vrid efter växlingen.. Men lite beroende på hur stora stegen mellan utväxlingen i lådan är så kan altså växlingspunkterna mellan olika växlar variera..
Kan ju säga att excell är ett mycket bra verktyg när du börjar räkna på det..
Först så får du ta och hitta bromspapper på motorn, eftersom din bil e org så finns det säkert på nätet.. Sedan så ska du växla vid MAX effekt, då ska/bör du hamna vid MAX vrid efter växlingen.. Men lite beroende på hur stora stegen mellan utväxlingen i lådan är så kan altså växlingspunkterna mellan olika växlar variera..
Kan ju säga att excell är ett mycket bra verktyg när du börjar räkna på det..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Skaffa Dig en G-Tech SS accelerationsmätare: http://www.gtechpro.com/ så kan Du enkelt få fram accelerationstiderna vid olika förändringar.
Själv har jag en LT1 -92 automat med chip och airfoil 306 + kanske 45 hk. Den gör 0-100 på 5.22 sekunder. Då har jag antispinnen på och automaten i D-läget - ej (D) som är overdrive.
Med hjälp av G-Tech-mätaren kan Du testköra med olika inställningar och enkelt få reda på vad som ger bäst axtider.
Själv har jag en LT1 -92 automat med chip och airfoil 306 + kanske 45 hk. Den gör 0-100 på 5.22 sekunder. Då har jag antispinnen på och automaten i D-läget - ej (D) som är overdrive.
Med hjälp av G-Tech-mätaren kan Du testköra med olika inställningar och enkelt få reda på vad som ger bäst axtider.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se

Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
