mohlin skrev:Nja, inte samma, dessa är i metall, inga plastleksaker.
Men köp där du.
Vette.se har dessa för 1.705:- exkl. frakt från US, totalt 2.400:-.
Eftersom jag blev omnämd i denna tråd så får jag väl kommentera
De jag säljer är endast GM original Z06 nät - inga kopior. De billigaste GM original jag sett hos handlare i USA (räknar inte ebay dit) är $119 sen kan var och en räkna ut vad det blir med $kurs+tull+moms+frakt+moms på frakten.
Sen angående frakt så använder vi endast Fedex International Priority (2dgr) frakt, grundkostnaden inklusive förtullningskostnad i sverige är 450Kr - det betyder om de skickar en tom kartong så kostar det 450kr, kartong med innehåll kostar 450Kr + Kg pris. Det finns inga genvägar om du vill använda en fraktare som håller hög kvalite.
Som företagare fungerar det inte att använda USPS (Amerikanska postverket) där paketen slumpvis kommer fram och du har noll koll på vart det befinner sig men det är ju billigt
Andra alternativ är Fedex standard eller UPS standard, båda tar 7-9 dgr och är lite billigare än 2dgrs frakten vi använder.
Sen till sist, vi blir lite dyrare om man köper endast en sak, beställer man flera saker samtidigt blir saken en annan eftersom fraktkostnaden per kg delar sjunker.
Det finns en hel del privatpersoner som tar hem delar för att tjäna lite pengar, de har inga kostnader för garantier, service, lokaler etc etc - därav de prisnivåer de kan hålla. Värderar man inte att få garantier enligt svensk konsumentlag eller service så är det bästa man kan göra att köpa själv direkt från USA, billigare kan det inte bli men man få ta alla kostnader själv om något är fel.
Det blev lite off-topic men det är min syn på saken.
RaceLab.se /
Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email
info@racelab.se